Khamis, 2 Julai 2009

Tahniah DPP PAS Pusat

Tawaran wacana ilmu (debat le tu) dari pemuda PAS tiba tiba mengejutkan. Sekali lagi umNo melihat ianya ruang untuk eksploitasi. Keberanian DPP Pusat sangat dikagumi... mencelah di sebalik kedayusan pemuda umNO yang mencabar TGNA. Memang pemuda adalah sayap dan pelindung parti.

Namun sedikit malang ada dikalangan pendokong PR tanpa tahu asal usul dann hanya baca tajuk dari akhbar yang selama ini dikritik sendiri boleh melompat... " Tengok pemuda nak buka balik pasal kerajaan perpaduan" antara respon jahil yang terpancul...saya tak kata sesiapa tetapi ianya mengenai semua yang melontarkan respon bodoh seperti ittu...

Jelas pelawaan (baca cabaran) Pemuda PAS itu adalah ruang terbaik. Sejak bila kita menjadikan medan berhujjah sebagai satu yang haram dalam perjuangan? Kenapa hanya orang tertentu bebas bertemu sesiapa yang ingin ditemui namun Haram kepada orang tertentu.???. Diharap agar semua pendokong PR boleh berlapang dada. Kita berperang dengan hujjah dan ilmu bukan sumpah dan maki merapu....

Tahniah sekali lagi kepada pemuda pimpinan Ust Din Tantawi dengan langkah awal yang penuh bergaya... hadapilah sesiapa sahaja dengan hujjah kerana kebenaran tersebar dengan hujah bukan dengan paksaan dan harapan di awangan...

4 ulasan:

perunding berkata...

ya ya kami tak pandai.
alamak,kami terikut dengan media umno..

kenapa bila nik aziz cabar, kami tak terikut dengan media umno?

cara awak tu salah!!!!!!!!!!!!!!!!!
membuka ruang utk diamik kesempatan oleh mulut buaya yg sedia ternganga.

Azwan Affendy berkata...

Hang tu yang tak reti wahai perunding. Hujjah lawan hujjah. Isu debat ni dah lama dah Ustaz Nasruddin Tantawi ajak Si Khairi Jamaludin untuk terlibat. Haram, tak ada respons pun. Kali ni baru dia nak respon. Salahkah nak berdebat?

mulutlancang berkata...

Ni bangang punya kerja! kalau dah ketagih UG tu nak buat macam mana? Umno memanglah ambil kesempatan utk exploitasi isu ini.Pemuda PAS yg bangang ni pun rasa gah - sangkaannya bahawa Khairi betul-betul nak berdebat dgn PAS; walhal mereka hanya nak perbodohkan Pemuda PAS sahaja.Sedarlah sikit wahai penulis yg memuji-muji langkah bangang tersebut.Yang memuji itu apa lagi - lebihlah bangang!

parpubasi berkata...

mcm budak kecik si mulutlancang ni..... tampor kang baru tahu.... budak2 masuk sibercafe main game tapi hang masuk sibercafe joint blog org dan buat komen taraf budak nepal..... pulas telinga kang baru tahu....