Jumaat, 14 Ogos 2009

MUFTI YANG TAK BERPOLITIK???? UMNO OK!!

Delegasi Mufti Perak bawa politik UMNO di Mesir

Oleh : Akmal Kamarudin
Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Perak


Tarikh : 5 Ogos - 11 Ogos 2009
Distinasi : Mesir, Syria, Jordan





Cd krisis DUN Perak dan Buku Kemelut Politit Perak serta Cenderahati pancel book yang ada lambang umno pada kertas pembalut di edar ketika majlis bersama pelajar di Kaherah.

Kelihatan Ketua delegasi Dato’ Dr. Abdul Rahman bin Haji Hashim, Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Tan Sri Dato’ Seri Haji Harussani bin Haji Zakaria, Mufti Kerajaan Negeri Perak. Delegasi ini juga turut disertai oleh Y.B Kapt. (B) Mohd Osman bin Mohd Jailu, ADUN Changkat Jering, Y.B Jamaluddin bin Mohd Radzi ADUN Behrang.

Ketika majlis diadakan bersama pelajar di Kaherah Tan Sri Dato’ Seri Haji Harussani mempertahankan akta ISA dan perlu dikekalkan.

Terdapat beberapa maklumat lain yang tak perlu dinyatakan disini.

Nota - Dewan Pemuda PAS Perak kesal dengan sikap delegasi yang mengheret pelajar ke kancah politik murahan UMNO dan BN yang kian pudar dalam politik tanah air. Di harapkan para penuntut tidak termakan dengan umpan yang lunak dari pihak delegasi.

Semoga para pelajar terus tabah dalam menghadapi ujian yang mendatang dalam perjuangan menimba ilmu Allah SWT di bumi Anbiya'.


macam mana mufti Haruss ni nak sembunyikan ke UMNO an nya??? atau pun ..asalkan boleh jalan jalan tak pe???? Maklum le...masa PR memerintah, lawatan nak bawa B1N1 tak boleh... moga sempat kembali sebelum dipanggil Ilahi.....

3 ulasan:

Rijal berkata...

Begitulah keadaannya seorang ulamak yang ada ilmu agama tapi menyembunyikannya dan menggunakan agama untuk keuntungan dunia.(ulamak ussu')Ulamak yang sokong taghut tempatnya di neraka jahannam.Semoga Tuhan beri TAUFIK DAN HIDAYAH kepadanya .Amin.

parpubasi berkata...

Tu la kita jgn cepat menilai org.... Manusia yang mencari redho manusia dengan meninggalkan redho Allah ni cukup BERBAHAYA dan pastinya sengsara hidupnya kelak.....

Azahar Ahmad berkata...

Ana tak berminat nak join pun tapi rasa terpanggil bila ana terbaca, ana rasa kesian jugak..Bila dah dihujung usia, dunia yang serba fana ini terus menjadi keinginan yang tidak berkesudahan.
Moga-moga Allah terimalah doa-doa umat Islam yang mendoakan beliau kembali ke jalan yang benar.
Wahai UMNO kasihanilah beliau, carilah pecacai lain dan kembalikan dia dalam keadaan redha Allah serta di sayangi oleh masyarakat Bagan Serai,Amin