Isnin, 21 September 2009

vIDEO KENANGAN. umNO VS umNO- BELA MELAYU- SIAPA MELAYU?

Klip ini adalah tanda umNo membela melayu. Siapa melayu? siapa bela melayu? Melayu adalah pemimpin umNO dan pembela umNO adalah penyokong umNO. Bila melayu menindas pembela melayu... tentunya kita akan bertanya di dalam umNO apa erti melayu?

Sebenarnya bagi umNO..penyokongnya terlalu taksub dengan slogan membela melayu...lantas mereka menyokong umNO yang mendakwa membela melayu...hakikatnya pemimpin umNO bukan pembela melayu...mereka hanya mahu pembela melayu menyokong mereka atas nama melayu... sebab itu ...setiap isu bangsa mereka akan menggunakan sentimen melayu...

Pembela melayu yang menjadi penyokong umNO tak peduli lagi...bagi mereka jika melayu dicabuli...mereka rela mati... mereka hanya akan mengenal pemimpin melayu mereka ketika mereka sebagai pembela melayu ditindas oleh pemimpin mereka atas nama melayu... penyokong umNO yang lain masih tak tahu... namun bahasa pembela melayu umNO ini tetap tidak mencerminkan mereka sebagai melayu...walaubagaimanapun..ianya layak untuk pemimpin mereka kerana itulah ERTI MELAYU BAGI umNO!


ADUN yang dimaki oleh penyokong umNO tu telah bersara dan didakwa dengan aduan rasuah. Anaknya yang merupakan ketua Puteri umNO meneruskan"perjuangan" ayahnya. beliau ialah ADUN mewarisi "kerja " ayahnya .... bukan main marah kat DS Nizar sebab tak bela melayu...dengar baik baik maki hamun ini sebagai bukti umNO memang bela melayu... Sayangnya dengan hanya menukar orang walaupun dari keturunan yang membesar dengan tangan dan didikan orang yang ditentang...umNO tetap menang...kesimpulannya...pejuang melayu dalam umNO ni...."tak cerdik"

Tiada ulasan: