Khamis, 8 Oktober 2009

PROVOKASI GANAS BN! BERULANGKAH PERISTIWA FELDA LUBUK MERBAU?

Petugas PAS ditetak penyokong BN?
Salhan K Ahmad
Okt 8, 09
1:20pm
kemaskini 4.43pm Tiga penyokong PAS cedera dalam satu pergaduhan dengan sekumpulan lelaki, dipercayai penyokong BN, berpunca daripada "perang poster" di Si Rusa, dalam pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang, awal pagi ini.

Seorang petugas PAS Ammeran Mad berkata beliau melihat kira-kira 50 orang penyokong BN, termasuk yang bersenjatakan parang, menyerang pekerja-pekerja parti PAS dalam kejadian pada kira-kira jam 1-2 pagi itu.

Selain bilik gerakan PAS di Si Rusa, tiga lagi bilik gerakan parti berkenaan diserang oleh kumpulan yang didakwa sebagai anggota Pemuda Umno, Ammeran memberitahu Malaysiakini ketika ditemui di hospital Port Dickson tengah hari ini.

Beliau, yang berada di tempat kejadian di markas induk Pemuda PAS, ke pusat kesihatan itu untuk menziarahi ketiga-tiga mangsa yang berusia antara 20 hingga 30 tahun tetapi dimaklumkan mereka hanya menerima rawatan sebagai pesakit luar jam 6.45 pagi ini.

Ammeran, seorang penduduk tempatan, berkata kumpulan yang terdiri daripada individu tidak dikenali itu pada mulanya mendakwa pekerja parti PAS berkenaan telah menurunkan bendera BN di kawasan berkenaan.

Ketiga-tiga mangsa, antara mereka yang bersemuka dengan kumpulan berkenaan, bagaimanapun menafikan berbuat demikian.

Kumpulan berkenaan kemudian bertindak liar dan mula memukul penyokong PAS serta memecahkan cemin kenderaan di bilik gerakan tersebut.

Ammeran juga berkata, tiga lagi bilik gerakan peti undi dalam kawasan berkenaan turut diserang oleh kumpulan sama dalam kejadian antara jam 2 hinggga 5 pagi ini.

Ketiga-tiga penyokong PAS yang cedera itu dikenali sebagai Muhd Zulhairi Zainuddin, 20, Shamsul Bakri, 30 dan Muhd Nazaruddin Md Isa, 23.

Muhd Zulhairi dan Shamsul Bakri berasal dari Johor, manakala Muhd Nazaruddin dari Kedah.

Akhbar rasmi parti itu Harakahdaily.net melaporkan, selain ditumbuk, kesemua mangsa juga dihalau keluar meninggalkan markas itu.

Ramai lagi petugas PAS dipukul, lapor akhbar web itu lagi, malah ada juga yang dikejar dengan parang hingga ke rumah.

Sekeping foto yang diterbitkan akhbar itu menunjukkan seorang petugas, yang tidak dinamakan, berdarah di kepala dan baju merahnya koyak di bahagian belakang, dilaporkan akibat ditetak dalam serangan tersebut.

Pemuda PAS berhasrat membuat aduan polis jam 6 petang ini di balai polis Port Dickson.

"Sekarang ini kita sedang mengumpul semua maklumat berkaitan. Kita diberitahu banyak kes serupa berlaku di tempat lain juga.

"Kita kumpul semua dan buat satu laporan petang ini," ketua dewan itu Nasaruddin Hassan dipetik berkata

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ini semua sandiwara PAS aje, diri sendiri yang buat, tah mamat tu pun bergaduh sesama sendiri tak dapat duit pasang poster dok kata kat orang..

PAS la ni amat pandai bersandiwara, Nik Ajis tok jalang..eh silap..tok dalang dia.

Sendiri buat untk dapat publisiti aje tu, muka mamat tu pun jenis muka publisiti aje..buat ngabih boreh ajo...

mohammad azren fooldog PH yg bahalol berkata...

PAS 4 all = Israel 4 all

Unknown berkata...

Woi kedua2 manusia banghasat di atas... Jentik teloq kang baru tahu... dasar pencacai umNGOK dan kawan sebantal israel.....