Sabtu, 31 Oktober 2009

TERKINI KONVENSYEN PR PERAK

Pakatan Rakyat Perak mencipta sejarah baru memimpin penyatuan dan perubahan lanskap politik Malaysia. Konvensyen yang sedang berlangsung di hotel Syuen dihadiri perwakilan ketiga tiga parti memenuhi ruang dewan yang agak sesak. Kepelbagaian rupa bangsa masyarakat Malaysia dijelmakan dalam majlis yang penuh ukhuwwah tersebut.

Kehadiran YAB Lim Guan Eng yang turut membentangkan pengalaman perpaduan rakyat di Pulau Pinang menarik perhatian selain pembentangan pengalaman cabaran serta harapan PR di Perak dibentangkan oleh DS NIzar Jamaludin- MB Pakatan Rakyat Perak. Turut dijadualkan membentangkan kertas kerja ialah MB Selangor- Datuk Khalid Ibrahim.

Setelah pembentangan kedua pemimpin negeri pagi tadi, wakil setiap parti membahaskan halatuju Pakatan Rakyat. Majlis ditangguhkan dengan pembentangan cadangan manifesto Pakatan Rakyat Perak oleh YB Nga Kor Meng. Manifesto itu akan di bahaskan oleh perwakilan petang ini sebaik majlis bersambung kira kira 2.30 petang.

Majlis penutup akan disempurnakan oleh YAB Tuan Guru Nik Aziz Bin Nik Mat, Menteri Besar Kelantan merangkap Mursyidul Am PAS. Deklerasi pula akan dipimpin oleh YB Idham Lim sebelum majlis berakhir








Tiada ulasan: