Isnin, 30 November 2009

BAHAN FITNAH BARU UNTUK BLOGGER


Hanya satu isu sahaja yang masih laku... walau telah ditutup dan terkecewa sekian yang menghitkan blog dan diri mereka dengan isu tersebut. Kini isu di Kelantan yang tak de kait mengait dengan PAS Pusat juga diheret kononnya dari beberapa individu yang didendami. Mereka diam salah..dikata tak jawab...bila jawab salah...dikata menipu...

Setelah berbagai arah dituju... isu Kelantan nampaknya berkitar di sekeliling individu yang ada hubungan di Kelantan. Bukan dari luar... Sepatutnya sesiapa yang ada hubungan dengan Kickdafela atau arif fahmi dan TGNA sahaja yang patut menjadi sasaran...namun tak pasal pasal orang lain di heret sama... cukup cukup lah dengan fitnah...

Tahniah Jimadie Shah yang membangkitkan Fitnah ini. Segala yang berlaku selepas ini adalah dari beliau... Jangan lari dari artikel asal yang tak berfakta ini.... cuba perhatikan bagaimana Jumadie cuba sedalih mungkin menarik "puncak everest" ke dasar laut untuk menutup "titanic" yang karam.... kambing hitam sedang dicari...anda mampu melakukan seperti Jumadie??? anda mungkin dipuja di dunia...namun tanggunglah azabnya di akhirat...

Dengan mendakwa seorang pegawai tentera yang penuh misteri terlibat dalam konspirasi menjatuhkannya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat terus mencipta teka-teki, termasuk di kalangan pemimpin PAS dan mereka yang dekat dengannya. 'Kolonel Mat', individu yang disebut-sebut itu, turut menjadi tanda tanya sehingga ada yang meneka ia dikaitkan dengan pasukan petugas khas bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM), dikenali 'Task Force 2010'.

"Mungkin jugalah. Dalam PAS ini hanya seorang saja yang lantang mengkritik idea kerajaan perpaduan, (iaitu) Tok Guru," kata satu sumber yang dekat dengan menteri besar.
"(Siapa kolonel) itu kena tanya Tok Guru (Nik Aziz) sendiri, kita pun tidak tahu. Mungkin ada betul, mungkin (hanya) kiasan."Menjelang pemilihan PAS pada muktamar tahunan Jun lalu, yang menyaksikan pertarungan sengit jawatan nombor dua parti itu antara exco kerajaan Kelantan Datuk Husam Musa dengan penyandangnya Nasharuddin Mat Isa, maka muncul nama 'Task Force 2010'.( disini langkah awal menarik dan menjemput kambing hitam).

Blog-blog itu mendakwa Nasharuddin mempunyai hubungan rapat dengan pemimpin pasukan petugas khas itu dan cuba membabitkan Nik Abdul Aziz tetapi mursyidul am PAS tidak menunjukkan minat. (kambing hitam yang dicari diheret ke kandang)

Task Force 2010 (Malaysia) dibentuk daripada gabungan dua agensi penyelaras di negara ini dan Thailand pada Januari 2007 bagi membawa keamanan di tiga wilayah yang sedang bergolak iaitu Pattani, Yala dan Narathiwat. Penubuhannya, yang diketuai oleh Lt Jen Datuk Wan Abu Bakar Omar, dibuat hasil perbincangan antara perdana menteri waktu itu Tun Abdullah Ahmad Badawi dan pengerusi Majlis Keselamatan Kebangsaan Thailand, Jeneral Sonthi Boonyaratglin yang mahu mengembalikan kestabilan di selatan Thailand. ( fakta luar yang dijemput agar nampak real)

Selain Nasharuddin, exco kerajaan Selangor Datuk Dr Hasan Ali juga turut dikaitkan ( tuduhan) dengan pasukan petugas itu yang mula menukar arahnya kepada isu "perpaduan Melayu" susulan keputusan pilihan umum 2008 yang memihak kepada pembangkang.
Nasharuddin dan mereka yang dibabitkan dengan isu perpaduan Melayu bagaimanapun tidak pernah mengulas dakwaan di blog-blog.( mungkin terlupa nama Mustapha Ali)

Sesiapa yang berminat dengan fitnah dan usaha menghancurkan PAS dijemput dengan segala hormatnya memanjangkan artikel Jumadie dan mengulas mengikut nafsu dan dendam di hati.
Moga Allah melindungi kita dari api fitnah dan moga Allah menjahanamkan si pembawa fitnah! Alllahu Akbar!

3 ulasan:

Unknown berkata...

Salam sdr.

Musuh akan bertepuk tangan bila segala meriam dan bedil dihalakan ke pasukan sendiri.

ANAKSENGAT' ( aku tak rela diperdaya umNO) berkata...

Betul betul betul, bukan lagi tepuk tangan... siap joget lagi...

Tanpa Nama berkata...

kenapa tak habis lagi dengan UG dan hentaman kepada Nasaruddin dan Hassan Ali. Sudahle, orang dah bosan, bloggers pun dah bosan, tak mahu lagi diheret tanpa arah.