Isnin, 30 November 2009

DOA TGNA TITIK TEORI RAHMAN?

Tahniah buat mufti Perak yang dah tak berapa larat tu.... tiba tiba macam dapat tonik bila isu doa TGNA di paparkan media. Terasa hiba melihat mufti yang kian di hujung usia. Kalau Allahyarham Datuk Ishak Baharum meninggalkan nama yang harum mewangi... doa saya moga mufti yang sempat semerbak dengan isu murtad itu kembali mencari redhoAllah di hujung usianya... begitu juga Noh Gadut yang sentiasa seharum bunga tahi ayam sejak kemunculannya...

Tulisan ini bukan fasal dua mufti, tetapi pasal doa yang digeruni. Memang lidah TGNA terlebih masin... apa sahaja yang keluar dari mulutnya akan menyakitkan orang yang sedang luka.... bila disimbah limau ...tambah perit la luka itu.... Walaupun orang yang terluka itu menahan pedih, namun kesakitannya dapat dilihat dari kenyataan "doktor" yang merawat dan menutup segala penyakit dan hanyir dari penyakit si pesakit itu.

Doa adalah senjata mukmin... Orang beriman akan sentiasa ingat tuhannya bila rase diri diinaya. Bukan juga tulisan ini bermaksud memberikan hujjah benarnya tindakan TGNA dengan doa yang dianggap kontroversi ini. TGNA sendiri bersedia berdepan dengan mana mana ulama demi mempertahankan hujjahnya. Sila ke depan wahai ulama "bilik hawa dingin" dan ulama terompah tandas. Kalau setakat ketua wanita umNO bahagian yang membaca kenyataan dari skrip yang disediakan , tak perlu bersama menyahut cabaran ini.

Bagi orang yang tak percaya doa, mereka tak peduli soal doa. Begitu juga doa yang diyakini tidak dimakbulkan Allah tentu langsung tak dipeduli. Doa Abu Jahal kepada Allah dalam perang Badar tak dipedulikan oleh tentera Islam. Begitu juga doa seorang ulama yang berniat jahat juga tidak digeruni sebagaimana kisah doa Bal'Am bin Baura yang memohon dihancurkan tentera nabi Musa setelah didesak kaumnya. Doa Bal'am menjadi "back fire" dimana lidahnya dipalingkan Allah menimpa kaumnya. Kisah Bal'am ini boleh dibaca dalam Tanbihul Ghofilin sekalipun sandarannya dikatakan agak lemah.

Apa yang ditakutkan oleh gerombolan umNO dan pengikutnya tak ubah seperti ketakutan gerombolan Nasrani Najran dalam peristiwa mubahalah. Walaupun Mubahalah ialah sumpah laknat dan bukan doa, tetapi ketakutan Nasrani Najran itu lantaran keyakinan mereka terhadap kebenaran Rasulullah dan salahnya mereka. Apa yang menakutkan umNO ialah menyedari kesalahan merekan dan benarnya TGNA. Doa TGNA bukan hanya doa orang yang benar dan doa seorang ulama, tetapi bersama doa itu ialah doa orang yang terinaya dari rakyat Kelantan yang dinafikan hak oleh Najib. Doa orang dizalimi taiada hijab antara mereka dengan Allah!

Sejak bila umNO sayang sangat dekat TGNA sampai bimbang beliau buat perkara yang bercanggah dengan islam kononnya? Cadangan saya pada umNO..cabar TGNA segera mendoakan kehancuran Najib kerana Allah maha Adil yang tidak akan menghukum hambanya yang tak bersalah... Ada berani???? Apakah Doa TGNA adalah yang terakhir untuk kehancuran umNO setelah sempurnanya teori RAHMAN

1 ulasan:

Musafirlalu berkata...

Salam.... apabila peluru tepat ke jantung, maka mengelabah para-para doktor untuk menyelamat mangsanya.