Ahad, 8 November 2009

PERSEPSI OH PERSEPSI

Dunia Islam setiap hari dihimpit tekanan. Orang yang berjuang Islam mengikut ajaran Rasulullah dituduh sebagai Ekstremis.Mereka dianggap sebagai pengganas. Seluruh dunia mengakui tuduhan ini termasuk ummat Islam sendiri lantaran mempercayai media musuh.

Selepas peristiwa 11 september ummat Islam terus diasak dengan pelbagai tuduhan melampau. Yang menuduh bermula dari musuh Islam dan akhirnya diikuti oleh ummat islam yang barangkali tidak memahami atau menjadi alat musuh. Musuh menggunakan pemimpin Islam untuk meletakkan tuduhan itu.

Pejuang Islam yang berjuang di Afghanistan dianggap ganas lalu mereka ditangkap dinegeri sendiri termasuk pelajar Malaysia atas tuduhan ganas. Hampir semua mempercayai bahawa peristiwa 11 september adalah angkara Al Qaeda.... dibuat pelbagai teori dan fitnah yang semuanya dikaitkan dengan Islam. Hampir saja semua dunia Islam mengakui ianya angkara Al Qaeda hinggalah penyiasat barat sendiri mendedahkan teori dan fakta di sebalik peristiwa itu. Sebahagian ummat islam mula menerima bahawa ianya angkara Amerika sendiri!

Demikianlah PERSEPSI salah terhadap dunia islam. PERSEPSI itu menyakitkan ummat Islam hingga mereka diburu dan di siksa saudara mereka sendiri. Itu semua angkara PERSEPSI!! PERSEPSI yang sengaja dibuat untuk menyalahkan Islam dan memburukkan penganutnya...Tentu ianya di buat untuk menguasai ummat Islam! tetapi akhirnya PERSEPSI itui ternyata salah!

Mungkin islam tertekan angkara PERSEPSI. Mungkin ummat islam dilihat sinis angkara PERSEPSI. Mungkin ada ummat islam yang dibunuh angkara PERSEPSI. Tetapi akhirnya PERSEPSI itu ternyata salah dan kesannya Islam menjadi tumpuan pengaNut lain! DiAmerika kemasukan ke dalam Islam mendadak...... setelah PERSEPSI itudiperbetulkan! Siapa yang bertanggungjawab membetulkan PERSEPSI itu jika bukan ummat islam sendiri???

Selagi ummat Islam terus menerus menyambung persepsi salah terhadap islam selagi itulah Islam akan dilihat salah. pERSEPSI bukan kebenaran! PERSEPSI adalah hasil rancangan dan kesungguhan menguasai pemikiran! Kalau kita tahu PERSEPSI itu salah maka WAJIB kita perbetulkan PERSEPSI itu. Selagi kita menjadi TALIBARUT musuh memanjangkan PERSEPSI itu selagi itu yang salah akan terus dilihat benar!

Demikianlah PERSEPSI terhadap pemimpin PAS! apakah PERSEPSI itu betul??? Jika betul apakah dulunya tidak begitu??? Mengapa dulunya PERSEPSI nya tidak begitu??? Jika kita berniat mempertahankannya kita lah yang wajib memperbetulkannya??? Tidakkah kita WAJIB memperbetulkan PERSEPSI yang salah itu???? atau kita sendiri meyakini PERSEPSI salah itu??? Sejak bila kita mula meyakininya???? apa faktor kita meyakininya???? Apakah di atas dasar ingin kemenangan segera??? atau kebencian lantaraN BEBERAPAPERISTIWA??? anda yang tahu jawapannya!!

Semua itu masih beRlegar berkaitan PERSEPSI..... SEMEMANGNYA PERSEPSI AKAN TERUS MENJADI PERSEPSI!!!! Namun bagi Islam ialah benar dan salah..... bukan menang dan kalah.... hanya mereka yang mengejar kemenangan SEMATA melihat kemenangan adalah segalanya..sekalipun Islam kian jauh dari kita..... persoalannya apakah matlamat perjuangan kita???? bagaimana kita mengimbanginya dan menjelmakannya di tengah rakan seperjuangan kita???

Saya punya PERSEPSI berbeza... sebagaimana anda punya PERSEPSI tersendiri...saya jua berhak dengan PERSEPSI saya... JANGAN MEMAKSA SAYA!!!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalau tak nak dengar persepsi orang pasal pas, baik duduk diam2 buat usrah ja. xyah terhegeh2 nak baiki persepsi masyarakat pasal pas masa pilihanraya.