Rabu, 20 Januari 2010

DEMI NEGARA TERCINTA...

Tun Mahathir sekali lagi mendedahkan bahaya yang sedang melanda negara gara gara "duit" melalui pasir yang dijual ke singapura.... demi negara tercinta, pemimpin negara sewajarnya diingatkan tentang bahaya pemilikan dan perluasan tanah di Israel... modus operandinya hampir sama.... Tidakkah Singapura adalah anak didik Israel di Asia????

Tun Dr Mahathir Mohamad sentiasa sensitif apabila membabitkan isu pasir Malaysia dibawa ke Singapura.

Dalam catatan terbaru dalam blognya, mantan perdana menteri itu mengulas kenyataan Menteri Kerja Raya, Datuk Shaziman Abu Mansor bahawa 500 lori mengangkut pasir dari Johor ke Singapura setiap hari.

Bagaimanapun, Dr Mahathir berkata seorang rakannya memberitahu bahawa jumlah sebenarnya ialah 700 lori pasir.

Dan menurut Dr Mahathir lagi, rakannya itu memberitahu, ianya adalah pasir salika yang digunakan untuk menghasilkan mikrocip.

"Singapura memerlukannya untuk membuat mikrocip," jelasnya.

Dan dalam nada yang sinis, Dr Mahathir menambah: "Saya tidak tahu beberapa banyak pasir yang digunakan untuk membuat mikrocip itu. Mesti banyak sekiranya mereka perlukan 700 lori pasir sehari."

Katanya, menjual bahan mentah tidak banyak pulangannya dan oleh itu adalah lebih baik ditambah nilainya dengan memproses bahan mentah itu.

"Ia tidaklah begitu sukar untuk menghasilkan silika dari pasir silika. Kilang kaca melakukannya (saya rasa) sepanjang masa. Dan kita ada kilang kaca di Malaysia.

"Mengapa tidak hasilkan wafer silicon dan menjualnya kepada Singapura," soalnya.

"I rasa ada orang yang tidak bercakap benar," tambahnya.

1 ulasan:

armouris berkata...

Rahsia awet muda Tun Dr. Mahathir? - Rahsia Muda Dr. Mahathir