Khamis, 21 Januari 2010

UNDI SMS UNTUK PILIHANRAYA - CADANGAN UNTUK SPR.



Di saat Pakatan Rakyat menuntut supaya undi pos dimansuhkan, tiba tiba SPR dikatakan mahu memperluaskan undi pos ke beberapa institusi penting lain. Kita tidak tahu apakah yang bermain di fikiran bos SPR.

SPR mesti menyedari bahawa semua parti yang bertanding dalam pilihanraya malah seluruh rakyat Malaysia adalah pelanggan mereka. Apa sahaja yang tidak memuaskan hati pelanggan mestilah dimansuhkan. Itulah sikap yang sepatutnya.

SPR sepatutnya memperbaiki kelemahan yang ada bukanya menambah ketidakpercayaan dan keraguan pelanggannya. Isu dakwat yang hampir digunakan tetapi dirangguhkan sepatutnya diperbaiki agar ruang yang dikatakan terdedah kepada salahguna itu dapat diatasi. Sayangnya SPR seolah tidak merasa kesal dengan kerugian wang rakyat yang dibazirkan kerana menghapuskan dakwat kekal tahun lalu. Tuduhan kononnya dakwat itu dibeli oleh satu pihak gagal dibuktikan oleh pihak yang membuat tuduhan. sewajarnya kos tersebut ditanggung oleh pihak terbabit yang mendakwa kononnya ada pihak lain membeli dakwat tersebut dengan tujuan membuat sabotaj.

SPR kini dilihat semakin meroyan dengan tindakan yang pelik mengikut kehendak dan kepala Otak mereka sendiri tanpa mengambil kira tuntutan pelanggan... jika SPR merasakan merekabehasrat melebarkan penggunaan undi pos...lebih dicadangkan semua rakyat malaysia mengundi secara pos atau lebih praktikal undi sms untuk pilihanraya....dengan cara ini spr akan mendapat untung dan pastinya pemimpin yang akan dipilih ialah mereka yang paling popular atau mereka yang paling banyak sponsor kredit HP.....

Tiada ulasan: