Ahad, 24 Januari 2010

KURAP DITUTUP DENGAN BAJU BARU...

Apa punya lawak la SPR ni... bila orang marah pasal cadangan nak memperluaskan undi pos...tiba tiba dia cadang undi awal.... konsepnya macam sama walau tak serupa...atau ...... macam serupa walau tak sama...atau.. ape ape je lahhhh.

Kenapa sebegitu bodoh SPR menilai rakyat Malaysia. Penilaian bodoh ini adakah kerana terlalu pandai, terlalu mengampu untuk memuaskan hati bos, terlalu bodoh atau mungkin mereka sentiasa menunjukkan kebodohan di sisi mereka sehingga timbul persepsi bahawa rakyat Malaysia semuanya sebodoh mereka.

Walaupun konsep undi awal itu belum diperjelaskan lagi kerana SPR ni baru ambil galah diluar pagar tetapi ada buah keranji dalam perahu.... maklumle budak baru belajar tapi suruh mengaji depa tak mau.... tetapi apa yang diterjemahkan di peringkat cadangan itu menggambarkan konsep yang sama dengan undi pos cuma bajunya dicolour dengan colour pelangi agar kelihatan anggun dan menarik.

Menurut beliau, fokus utama SPR adalah untuk menggantikan konsep undi pos, sambil menambah kata apa yang telah dilaksanakan selama ini melalui undi pos sebenarnya adalah pengundian awal. (malaysiakini)

Nak ganti konsep ke ganti nama ???? Apakah setiap kali diganti struktur baru maka bajunya juga baru walaupun sekadar menutup kurap di badan yang sama? Saya amat yakin, walupun baju di ganti namun pastinya rasa gatal kurap itu tetap akan terasa dan mereka akan terus menggaru sepanjang masa ... tapi .. mungkin menggaru itu satu kesedapan bagi SPR ....

Apa yang diharapkan ialah agar rakyat Malaysia tidak terpedaya dengan perangai kebudak budakan SPR. Budaya angguk dan tunduk bukan lagi budaya rakyat Malaysia. Hanya budaya ini terus kekal bagi pengampu dan balaci seperti mereka. Sayangnya mereka menyangka semua rakyat Malaysia seperti mereka..... mungin tiba masanya kita... biarkan luncai dengan labu labunya atau kita pecahkan saja labu si luncai itu....

Tiada ulasan: