Selasa, 26 Januari 2010

MAHKAMAH BARU BANGUN...

Benar...penantian itu satu penyiksaan malah penantian itu memungkinkan seribu kekalutan. Itulah yang berlaku dalam meneka keputusan mahkamah menentukan siapa Menteri Besar Perak yang sah. Atas alasan yang munasabah atau munaserawak, mahkamah memilih tempoh lebih dua bulan untuk mengumumkan keputusan tuntutan tersebut. Tuntutan bertindih Batu Putih antara Malaysia dan Singapura hanya melahirkan tanggapan sikap sambi llewa pasukan Malaysia, namun ianya tidak menjejaskan perjalanan kerajaan.

Bayangkan apa terjadi dalam tempoh dua bulan ini. Jika diambilkira ta'lik dalam nikah, maka keputusan mahkamah itu sepatutnya terbatal apabila tiada khabar berita menjelang tiga bulan. Namun tarikh 9 Februari yang ditetapkan untuk mendengar keputusan tuntutan bertindih antara dua Menteri Besar ini. Umumnya rakyat dapat menjangka keputusan kerana ianya ditangguhkan sekian lama. Apapun tentunya tilikan "ahli nujum negara " wanita pertama tentunya memberi kesan dalam setiap perkembangan dalam negara.

Disebabkan mahkamah mengambil masa dua bulan lebih, beerti sewajarnya dalam tempoh itu jugalah kerajaan Perak sepatutnya digantung dalam aktiviti ekonomi. Peliknya exco berkenaan mengumumkan perlaburan yang melebihi dua bilion di Perak.... Apakah ada pelabur yang memilih untuk melabur di negeri yang takde hujung pankal pemerintahannya? secara jujur kita meyakini .ianya hanya igauan atau tinggalan kerajaan

1 ulasan:

dabir al marbawi berkata...

kali ni baling batu dah tak boleh nak sembunyi tangan dah.tv3 td dok tak ngaku salah jgk.cuma betui kan statement pegawai di mana saja.tak raasa bersalah lgsung!