Isnin, 18 Januari 2010

SISTEM YANG KALUT....


Kekalutan beberapa insiden dalam negara terutama berkaitan undang undang adalah angkara dualisme yang diamalkan dalam negara. Ternyata rancangan penjajah meninggalkan sistem yang diwariskan kepada pemimpin umNO berjaya mengkucarkacirkan negara.

Hasil yang ditinggalkan lebih 50 tahun dahulu mula menampakkan wajahnya yang sebenar. Ternyata benih yang ditanam mula berbuah. Pendokong dan penyokong umNO yang begitu setia mula pening kepala. Mereka yang memuja umNo selama ini mula sedar kasan yang mereka sanjungi dan puja selama ini. Namun masih ada yang kabur dan buta dengan realiti yang terjadi dengan menyalahkan pihak lain.

Isu nama Allah belum selesai.Kekalutannya semakin membelit apabila kenyatan bercanggah antarapemimpin keranjaan lantaran masing masing melihat dari persepsi yang berbeza. Persepsi kepentingan agama dan undang undang yang ada... Kini masanya umat Islam khususnya memikirkan apa yang terjadi untuk melakukan perubahan cara berfikir secara besar besaran...Jangan biarkan Hijrah tahun ini yang berbetulan dengan perubahan tahun masihi hanya ibarat angin yang berlalu....

Bukti sistem negara yang kalut;

Selain Sabah dan Sarawak, perkataan Allah juga boleh digunakan oleh bukan Islam di Pulau Pinang dan Wilayah Persekutuan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz.

Bagaimanapun, TheSun memetik beliau sebagai berkata, di negeri-negeri lain yang mempunyai enakmen agama Islam, bukan Islam tidak boleh menggunakan perkataan Allah.

Tiada ulasan: