Selasa, 9 Februari 2010

CORRECT...CORRECT.. CORRECT....


Keputusan mahkamah bukan beerti berakhirnya peluang Pakatan Rakyat kembali memerintah Perak. Keputusan mahkamah adalah batu tanda pengukur sejauh mana kita telah pergi dalam perjuangan ini. Tanda di batu itu sepatutnya menaikkan semangat perjuangan yang semakin berkobar.

Keputusan mahkamah beerti kita bukan hanya berhadapan dengan Barisan Nasional tetapi kita jua berhadapan dengan kecelaruan sistem mahkamah yang diragui. Kita bukan hanya perlu berjuang menjatuhkan BN tetapi jua memastikan sistem kehakiman kembali di tempat yang dihormati. Keputussan mahkamah ini juga menyedarkan kita agar lebih waspada dalam mendedahkan diri kita untuk diadili oleh sistem perundangan di Malaysia. Sebolehnya elakkan diri anda dari diadili oleh undang undang dan mahkamah jika yang anda hadapi adalah kerajaan Malaysia. Jangan sesekali meletakkan harapan yang menggunung tinggi terhadap mahkamah.

Jika anda telah meragui kedudukan ketua hakim negara , tentunya anda juga meragui seluruh sistem yang dikendalikan di bawahnya. Perundangan kita masih belum lagi dibebaskan dari dakwaan percaturan hakim kanan oleh peguam...corect,correct...correct....

Yakinilah... mendung itu akan berlalu.... dan bila kebenaran datang..kebatilan pasti akan musnah!

Tiada ulasan: