Isnin, 19 April 2010

SEKAMPUNG DIROMPAK..........

Apa dah jadi ni??? Segalanya berlaku di saat akhir. Seramai sekampung pengundi dipindahkan dari Parlimen Hulu Selangor ke Parlimen Selayang. ianya satu rompakan besar besaran oleh BN melalui SPR bagi mengurangkan undi PKR. Seramai 13488 pula dipindahkan pusat pengundian mereka yang boleh menyebabkan kekalutan dalam pilihanraya kecil ini. sini.

Dalam isu pemindahan dari parlimen Hulu Selangor ke Parlimen Selayang, SPR beralasan ianya baru disedari. Tidak jelas bila SPR menyedarinya. Jika benar SPR baru menyedari keadaan ini, beerti SPR telah gagal dan lalai dalam melaksanakan tugasnya. Rompakan sekampung ini juga beerti akan menyebabkan kekalutan apatah lagi PKR mendakwa penduduk kampung tersebut adalah penyokong solid mereka.

SPR sepatutnya boleh menangguhkan tindakan tersebut kerana ia berkait dengan kesilapan mereka sendiri. Perubahan di saat berlakunya pilihanraya dilihat sebagai satu Konspirasi antara SPR dan BN dalam menjatuhkan Pakatan Rakyat khususnya PKR yang bertanding di situ.

Umum menyedari betapa MIC BN bertungkus lumus untuk memenangi parlimen tersebut kerana kemenangan PKR sessi lepas adalah kemenangan tipis. BN juga dalam usaha mengumpul 2/3 majoriti di Parlimen. Pastinya BN tidak akan melepaskan apa sahaja peluang yang terhidang di hadapan mkereka sekalipun jelas tidak bermoral dan bermaruah. Soal maruah bukan perkara penting bagi umNO!

Usaha jahat yang dimainkan BN cukup lengkap dengan pakej apabila turut disertai oleh Pasukan keselamatan sebagaimana di dakwa Saifudin Nasution .sini. Keadaan ini jelas mematikan semangat demokrasi terutama di kalangan pakatan Rakyat. Patutlah dari awal lagi SPR telah membatalkkan pengiktirafan kepada MAFRELL sebagai pemantau bebas. Rupanya SPR dan BN telah mempunyai satu agenda terancang dalam memastikan kemenangan calon BN.


Keadaan ini menuntut petugas Pakatan Rakyat melipatgandakan usaha , tenaga dan perancangan tanpa merasa selesa kerana keadaan 2008 jelas jauh berubah dengan mainan jentera demokrasi dan keselamatan di pihak BN.

Tiada ulasan: