Jumaat, 2 Julai 2010

APA STRATEGI SEBENAR KEKELIRUAN ANGKA DAFTAR UNDI umNO-spr


SPR hari ini terpaksa menjelaskan dapatan pendaftaran baru berkaitan kompisis kaum setelah pemuda umNO mendedahkan bahawa nisbah daftar pengundi ialah 1:40. Pendedahan oleh pengerusi SPR itu satu pendedahan yang lebih dipercayai berbanding umNO yang sentisa mencari modal politik. SINI



Modal Pengganas melalui JI telah senyap dengan kemasukan apa yang didakwa 40 ulama muda kedalam umNO. Dua hari berita kebimbangan terhadap undi melayu dan kesan kehilangan kuasa kerana kecenderungan daftar pengundi di kalangan orang melayu lemah. umNO seperti biasa memainkan sentimen kehilangan kuasa jika melayu leka... di Perak... apabila umNO jatuh maka kereta umNO dilekatkan dengan kata kata sentimen.. "melayu leka hilang kuasa"

Kita masih tidak jelas apakan tujuan utama umNo mendedahkan bahaya ancaman 1:40 ini? yang nyata dan tergambar termasuk ulasan pemimpin Pakatan Rakyat ialah umpan perkauman yang ditabur umNO. sejak dulu umNO menggunakan umpan perkauman ini. Namun apakah setakat itu sahaja tujuan umNO? atau ada agenda lain yang tersembunyi.

Mungkin juga umNo akan menggerakkan tenaga berkali ganda untuk mendaftar pengundi yang belum mendaftar yang mungkin akan dibawa entah dari alam bunian mana. Pendedahan SPR pula boleh membantu umNo untuk menambahkan dan meyakinkan bahawa pengundi bari yang mendaftar itu sememangnya betul... segalanya boleh dilakukan oleh umNO dengan kuasa yang mereka miliki.

Kita sewajarnya menanti dengan penuh berhati hati kenyataan umNo dan SPR yang juga dikenali selama ini sebagai Barua umNO. Peningkatan mendadak pengundi tidak sewajarnya dipandang remeh terutama di kawasan yang menjadi segenting kra buat umNO. Pastinya umNO sedang mencatur sesuatu dalam suasana pilihanraya dikatakan semakin hampir dan menunggu masa yang tak terjangka. Ingat!!!! Yahudi memang pencatur pintar di dunia ini ...dan APCO adalah gandingan penasihat umNO!!!

Tiada ulasan: