Sabtu, 17 Julai 2010

MUFTI NI NGINGAU APE???

Apahal lagi Harusani ni. Tiba tiba ada plak cerita wakil PAS dan umNO datang jumpe dia bertanya bagaimana nak menyatukan kedua dua parti. Harussani berkata terdapat pemimpin kedua-dua parti Melayu berkenaan yang datang berjumpa beliau baru-baru ini bagi membincang dan meminta pandangan beliau berhubung cara untuk menyatupadukan kedua-dua parti tersebut.

Bagaimanapun katanya, beliau telah menjelaskan kepada mereka bahawa beliau bukan orang politik dan tidak mempunyai hak untuk menentukan perkara tersebut bagi kedua-dua belah pihak." SINI Aku jadi musykil sebab Harusani pernah cerita pasal perpaduan masa nak tubuh kerajaan Perak. Versi cerita Harusani jauh lari dari hakikat kebenaran, tiba tiba cerita pulak kononnya ada pemimpin PAS jumpa beliau. Kalau ini cerita baru , aku sangat sangsi... kalau cerita dulu... Harusani yang cari pemimpin PAS.

Aku nak tahu pemimpin mana yang nak jumpa Harusani bincang pasal penyatuan ini. Setahu aku pemimpin PAS khususnya di Perak langsung tak percaya dengan Harusani ni. Apatah lagi nak harapkan beliau menyatukan PAS dengan umNO. PAS pun dah buat keputusan berkali kali takkan bersatu dengan umNO. Nak kata Harusani ni mengingau takkan mengingau masa rasmi majlis? Nak kata nyanyuk ...ade potensi agaknye.... Maklumle..melayu..melayu.. adalah ratib Harusani...

Memang ada rombongan PAS jumpa Harusani selepas umNO rompak kerajaan ini khususny pemuda negeri... tapi bukan pasal penyatuan PAS dan umNO... hanya Harusani yang meratipkan penyatuan melayu PAS dan umNO sedangkan pemuda tak layan pun...

Aku sangat bimbang dengan perkembangan Harusani kebelakangan ni... Kalaulah apa yang dikatakan Harusani ni satu kebenaran... sila sebut pemimpin mana supaya mereka boleh menjelaskan keadaan sebenar... Jangan mengingau tengah hari... apatah lagi takut nanti orang cop Mufti Pembohong!!!

1 ulasan:

azman kamarul berkata...

Pemimpin umno akan guna "apa cara sekalipun" samada HALAL atau HARAM untuk mengaitkan PAS dengan UMNO kerana tujuan paling asas ialah UNTUK MENGGOYANGKAN KEYAKINAN DAP kepada PAS.
KEDUA untuk menggunakan PAS jika bersetuju dengan umno bagi menguatkan parti umno celaka tu, lepas itu sekali lagi "diterajang" bila mereka mendapat kekuatan.Pemimpin umno memang tidak seharusnya DIPERCAYAI kerana terlalu banyak cakap-cakap mereka selalunya MENIPU.
KETIGA pemimpin umno sekarang dah masuk peringkat"MEROYAN" bila mereka melihat sokongan bukan Melayu dan sebilangan MELAYU dah beralih kepada PR.
Salam takziah kepada umno CELANAT(CELAKA+LAKNAT)