Khamis, 15 Julai 2010

RAMAINYA BERUK...

Berita melaporkan 200 ekor beruk berada di hadapan SUK Selangor. Mereka marah kononnya pasir dirompak . Beruk beruk ni diketuai oleh Lokman Nor Adam seorang pemuda. Aku bukan suka sangat kata orang beruk cuma aku pinjam dari bos pemuda , Khairy berkaitan demonstrasi.

Khairy beranggapan orang yang demo ni beruk... jadi kalau ada orang umNO yang demo mereka adalah beruk pada tafsiran Khairy. Selain umNO tak salah demo kerana mereka beranggapan ia sebahagian jalan demokrasi. Inilah yang dikatakan parti yang sedang pening!

Bile dah nak karam tu macam macam jadi...ade yang lompat tak tentu arah. Sesama kawan saling menyalahkan, Tak kurang ade yang mengamuk dalam mesyuarat agong. Macam titanic... Kapal mewah bile nak karam macam macam perangai ade... yang degil dan perasan masig mewah pun ramai... yang dah tak de kuasa rase macam masih berkuasa bersepah ....

Nakhoda yang tahu nasib bakal menimpa buat buat rilek tapi kecut dalam hati... Tapi rilek pun dah tak boleh kawal bile selalu sangat ingatkan penumpang agar berhati hati dan jangan ambil muda nasib umNO!.... Apa yang perlu bagi yang nak selamat kena terjun kapal secepat mungkin... Kalau tunggu lame lagi karam dengan kapalkapal sekali... Sementara ade kapal lalu kat tepi cepat cepat le tumpang...

Kapal yang lalu kat tepi pun kena hati hati sebab orang nak lemas ni tak kire apa dah... yang penting nak selamatkan diri... silap silap siapa yang nak tolong pun dia tarik bagi lemas sekali...

2 ulasan:

gigi berkata...

mcm ni ke org yg mengaku kuat dan menyokong ulama bercakap pada yg lain, mmg mcm ni ke korang diajar dalam menulis dan bercakap, bagus sungguh bahasa dan ungkapan yg dilontarkan..yang ini ke harus kita contohi dan dijadikan ikutan..sungguh akhir zaman

anakmuaallaf berkata...

Salam,
Kenapa beruk-beruk tak pergi melompat depan Lobi Parlimen semalam.Harga bahan bakar utama naik.
Apakah mereka ini menjadi pesilap mata pecacai suruhan untuk tutup isu harga bahan bakar di naikkan harga..