Sabtu, 21 Ogos 2010

APA DI SEBALIKNYA???

Datu Ramli Yusuf baru dibebaskan dari semua tuduhan yang disabitkan kepadanya 3 tahun dulu. baca Sekarang beliau berusia 57 tahu. Beerti beliau disabitkan ketika berusia 54 tahun.... penghujung usia perkhidmatan anggota kerajaan sebelum tempoh sambung.

Kisah Datuk Ramli banyak rahsia. Dikatakan ada konspirasi untuk menghalangnya menjadi ketua polis...jawatan yang sepatutnya disandang sebelum Musa kerana kekanana beliau melebihi Musa yang dilompatkan setelah berperanan besar dalam isu tilam DSAI 1998.

Sebelum isu Datuk Ramli timbul, ia bermula dengan perbalahan dua puak dalam KDN . Saling tuduh menuduh. Malah di situlah bermulanya isu dakwaan rm5 juta dan Musa sebagai pelindung samseng di Johor. Musa akhirnya dibersihkan dari semua tuduhan dan Ramli mula melalui detik getir dalam perkhidmatannya.

Datuk Johari Baharum yang ketika itu adalah Timbalan Menteri KDN turut tersingkir. Siapa dalang di sebaliknya sukar ditelah melainkan jika Datuk Ramly memilih untuk menuntut bela dan haknya yang didakwa dirampas melalui konspirasi peringkat tinggi.

Saya tidak fikir DatukRamly akan mendiamkan diri tanpa mendedahkan apa yang terselindung... Mungkin ada yang tak senang tidor...melainkan beliau masih di sambung sebagai KPN...maka Datuk Ramly terpaksa bersabar...

Tiada ulasan: