Jumaat, 20 Ogos 2010

IMAM DERIH JUSUH KOTTT...

Kalau umNo kata di Perak dulu nama sultan diganti dengan Nizar mungkin ada orang percaya. Kalau di Kelantan umNO kata nama sultan diganti TG Nik Aziz mungkin ade orang percaya. Kalau di Kedah atau Selangor umNO kata nama Azizan atau Khalid ganti sultan mungkin masih ade orang akan percaya. Tapi bile Zahid kata nama Guan Eng ganti nama Agong... SAH orang kata gileeee.

Memang tiada yang mustahi dalam dunia politik hari ini. Sebagaimana yang saya sebut jika nama menteri besar Islam menggantikan nama sultan apatah lagi kalau TG Nik Aziz, boleh kita kata terlalu taksub. Atau jika imam itu adalah orang Cina bukan Islam yang menjadi Jk DAP ,masih ade lojiknya. Kalau orang Islam yang jadi khatib ganti nama Guan Eng dengan Agong memang sah hilang akal. Jika perkara itu berlaku sah ianya kerja gila umNO atau kerja umNO yang Gile.

Semua tahu bagaimana hormatnya Pakatan Rakyat dengan YDP Agong istimewanya Sultan Mizan. Hubungan Presiden PAS dengan Tuanku semasa pemerintahan PAS dulu sangat baik. Tak tergamak orang PAS nak buat begitu pada baginda. Begitu juga rakan Pakatan lain. umNO ada sejarah marah kat baginda kerana tak lantik Derih Jusuh.

Jika benar berlaku apa yang didakwa ...sah imam itu orang upahan Derih Jusoh yang marah kat tuanku kerana tak mahu lantik beliau dulu. Apa yang jelas... umNo tengah buat kerja gile..
BACA

Tiada ulasan: