Ahad, 22 Ogos 2010

TAHNIAH! PASUKAN KHAS...

Punya le banyak kes jenayah yang tak selesai. Punya le banyak masalah yang tak ketahuan punca, polis buat macam dek aje... tetiba bile kes umNO yang lapor polis jadi macam sawan babi. Datuk Ayob yang jadi ketua Polis Pulau Pinang ni kalau tak silap bekas ketua polis trengganu masa kes budak kena tembak polis di Kuala Trengganu. Dalam kes umNo yang orang terlibat dah beri penjelasan, ketua polis terpaksa tubuh pasukan khas. baca

Ustaz Zakaria Ahmad telah buat penjelasan bahawa ia bukan perkara baru dan beliau hanya mendoakan agar Guan Eng di beri hidayah Islam. Rasenye tak salah mana pun kerana Rasulullah pun pernah doa agar Allah memperkuatkan Islam dengan salah satu dari dua umar. ternyata doa Rasulullah agar salah satu Umar masuk Islam diterima Allah dan Umar Khattab masuk Islam. Tetapi dalam Malaysia ...doakan orang masuk Islam adalah satu hasutan yang boleh didenda rm 5000.

Yang jadikan aku pening ialah sikap ketua polis Pulau Pinang yang cepat sangat respon walaupun hanya dua laporan polis di buat dan kes dah di penghujung kerana yang didakwa telah mengaku dan beri penjelasan. Apa tujuan Ayob buat respon segera dan serius sebegitu? Nak intai jawatan ketua Polis negara ke.??? kalau pun tak layak, tetapi dengan mengampu bos...semuanya jadi layak.. Musa Hasan pun serupa juge..

Kalau lah polis bertindak segera dengan semua laporan kan ke bagus...malangnya hanya kes yang umNO bangkitkan aje yang dia respon. Kalau rakyat dah nak mampos pun dia buat tak tahu...kalau ambil peduli pun macam macam alasan.... Dah macam polis cerita Hindustan plak??? takkan tak pernah tengok kut????

2 ulasan:

azman kamarul berkata...

Belum lagi hilang kuasa hanya baru tanda-tanda nak hilang kuasa DAH SAMPAI TAHAP BEGINI PUNYA GILA BABI PEMIMPIN UMNO.

Jika ditakdirkan Allah swt puka-puak umno ni hilang kuasa, agaknya macamanalah rupa dia orang yer?

alhusseyn berkata...

link baru blog alhusseyn : http://alhusseyn2-alhusseyn.blogspot.com/