Ahad, 1 Ogos 2010

TERKINI.... TENANG DI CHANGKAT LADA SEBERANG PERAK

Program di Changkat Lada masih berterusan dengan pembentangan kertas kerja. Apa yang peliknya hari ni sekatan jalan tidak dilakukan. Agak menghairankan kenapa semalam sekatan itu dilakukan sejak pagi sedangkan hari ini seakan hari rehat plak. Walaupun di balai polis berdekatan kelihatan pihak polis mesih ada di situ.

Malam ini kemuncak ceramah Presiden pastinya menarik kehadiran ramai. Mungkin pihak polis sedang berehat untuk melaksanakan kerja malam ni agaknya... Pastinya mereka menjangkakan kehadiran ramai malam ini.

Apapun mari kita beramai ramai hadir untuk meraikan "kebaikan dan kerjasama" pihak polis yang membuka jalan seluas luasnya malam ini sebelum mereka berubah fikiran atau menerima arahan baruuuu

1 ulasan:

Unknown berkata...

changkat lada baru sahaja di naikkan taraf sebagai bandar baru seb.perak dimana kebanyakkan kawasn kini semakin pesat mule membangun..di changkat lada juga boleh di iktirafkan sebagai salah satu tempat yang mempunyai penduduk keseluruhannya beragama islam. changkat lada adalah tergolong dalam jajahan felcra sdn bhd..
changkat lada jug adalah salah satu tempat yang mempunyai rukn tertangga yang kuat di antara penduduk tempatan,, Ia mempunyai 10fasa yang di asing mengikut jalan lorong masing-masing..juga mempunyai 10fasa mengikut setiap fasa masing-masing dan 1masjid besar..
ia juga mempunyai 3buah sekolah rendah dan satu sek menengah yang dimana sekolah tempat tersebut adalah tergolong dalam kalangan islam. Anak muda di changkat lada pula telah dipernalkan dengan KELAB RAKAN MUDA MALYSIA.. dan boleh di katakan semua nya meminati KELAB tesebut.
Juga, di Changkat lada ada tempat pengajian kemahiran di bawah kementrian pengajian tinggi malaysia yang di kenali sebagai KOLEJ KOMUNITI PASIR SALAK yang mapu menempatkan pelajar yang meminati aliran pelancongan,rekreasi,auto,IT,dan pemakanan,,yang mengambil pelajar tidak mengira bangsa atu agama,tempat kediaman pelajar juga telah di tempat kan berjiran kan orang tempatan di situ dan akan di pantau dan di jaga mengikut adab tertib rukun tertangga di situ..sekian terima kasih:)