Ahad, 1 Ogos 2010

BORONG....

Nampaknya hari ni hari pesta menangkap orang... Kat Changkat Lada je dah 30 orang... Himpunan ISA lagi khabarnya lebih 30 orang... Tapi yang ditangkap tu semua orang baik baik.. yang katah nampaknya tak jadi sasaran atau masih belum mampu menjadi sasaran.

Mungkin kerana dah selalu sangat dilatih menangkaap orang orang baik dan tak melawan, maka polis di malaysia jadi semakin tak bermaya bile berdepan dengan penjenayah yang licik. Bayangkan...yang ditangkap semuanya tak melawan...

Di Changkat Lada seberang Perak... seramai 20 orang yang ditangkap ialah pemuda amal yang memang selama ini membantu orang susah dan memudahkan apa yang susah. Semalam mereka menghalang polis menceroboh tanah persendirian..tidakkah ini kerja baik??? mungkin kerana mereka menghalang polis masuk kawasan ceramah ...hari mereka pula ditangkap kerana nak masuk kawasan ceramah... Maklumat terkini 17 telah dibebaskan manakala 3 orang lagi dalam lokap.

Apakah zaman kegemilangan Mahathir akan berulang lagi. zaman tangkap borong.. Jika zaman itu ingin diulangi Najib, tentunya Musa Hasan Wajib dikekalkan. Beliau dilihat paling berpotensi memberi khidmat terbaik untuk Najib mengekang kebangkitan rakyat.

Paling penting Pakatan Rakyat perlu mentedari bahawa PRU ke 13 adalah dijangkakan PRU paling kotor dan jahat... Kekuatan PR mempertahankan kawasan mereka amat digeruni umNO. Tiada jalan lain mengekang kebangkitan rakyat selain menggunakan kuasa polis. Gaji dan elaun pun dah dinaikkan.

Mampukah Pakatan Rakyat menuju Putrajaya jika jalan dihadapan telah dipagar oleh kuasa polis yt ang ada sekalipun demokrasi memutuskan pilihan rakyat untuk kita>>>

Tiada ulasan: