Isnin, 6 September 2010

KARI TOSE ...KARI MAMAK...

Bukan senang nak senang.... bukan susah nak susah...tapi kalau dah senang jadi susah..tentunya lagi susah... Apatah lagi setelah disanjung sana sini..tiba tiba...merempat orang tak peduli... itulah nasib seorang bekas menteri.....

Entah macam manaMahathir boleh bawak masuk mamak tongkang sekor ni, aku pun tak tahu. Apakah Mahathir rasa sebab ada darah bau kari atau kerana Mahathir memang suka orang yang jadi pancacai dan balaci macam sorang ni... Banyak mamak lain yang mungkin bau kari jauh lebih baik dari yang sekor ni..tapi ini pilihan Mahathir... Mamak yang ada darah ulama tentunya bukan pilihan Mahathir..

Setelah lama "maraban" (kata orang Perak)... dia nampak Najib ni ada watak Mahathir...apatah lagi di saat umNo tengah timbul tenggelam..... lebih lebih lagi musim isu perkauman yang menjadi topik senjata terakhir BN... Cuma Zam tak mampu mengajak orang melayu mengasah keris atau perasap limau pada parang kontot sebab zam sendiri hanya harapkan bau kari yang orang melayu makan tiap hari... kalau dia nak dakwa melayu... mungkin hanya Zamri Kadiaq yang akan cium bau kari Zam... itupun kari zamri sebenarnya kari tose... zam mungkin dah kari mamak...

Hari ini keluar berita Zam mempertahankan tuduhannya...
baca ......dengan layanan pemimpin PAS terhadap isu Zam...dia makin naik tocang. Kalau orang tak peduli.... Zam akan mati sebab orang dah tak nampak Zam yang duduk dalam almari antik berwarna hitam yang disimpan bawah tanah ... sayangnya bila Zam ketuk almari tu ramai yang nak tahu apaada kat dalamnya...

Secara peribadi saya bersetuju PAS respon dengan tuduhan Zam . Namun cukup dengan respon sambil lalu berbentuk penafian. Mungkin dengan kata paling mudah...Zam dah gile... Sepanjang bacaan saya , tak de pun pemimpin umNo yang waras memberi respon atau memanjangkan umpan Zam. MCA dan MIC malah PERKASA pun booo layan je dengan kenyataan Zam... tiba tiba kita angkat Zam bernafas kembali...

Zam ni tak lebih dari kemuncup yang dah mampos di padang bole yang sangkut di seluar... tapi mungkin di sudut lain orang seperti Zam ni perlu di ajar kerana terlalu kurang ajar...andai kita masih menaruh harapan pada mahkamah yang ada...

1 ulasan:

armouris berkata...

info tentang Dr. Mahathir di SIHAT SELALU - Rahsia Muda Dr. Mahathir