Rabu, 1 September 2010

SPR .. TAHNIAH...PR..... WASPADA...

SPR mengumumkan senarai pendaftaran SPR yang naik mendadak. Ia satu kejayan buat SPR. Pakatan Rakyat sejak dulu telah mencadangkan agar pendaftaran automatik dilaksanakan. Ia bukan bertujuan memaksa sebagaimana alasan yang diberikan SPR sebelum ini. Soal mengundi atau tidak adalah persoalan kedua. Persoalan utama ialah memberi hak rakyat untuk mendaftar semudah mungkin.

Namun dalam masa yang sama Pakatan Rakyat sewajarnya mengambil langkah berhati hatidi atas pelbagai kemungkinan dari pendaftaran tersebut. Apakah ianya satu yang telus atau tidak. Semakan secara bersungguh wajar dilakukan demi memastikan tiada hantu yang muncul di waktu pilihanraya.

Peningkatan mendadak berlaku setelah BN tewas dalam PRU 12 lalu. Umum mengetahui bagaimana SPR menjadi alat umNO dalam PRU 11 terutama di Trengganu. Kes tertangguh penutupan pusat pengundian di Selangor adalah bukti ketara permainan SPR. baca

1 ulasan:

layar berkata...

....Peningkatan mendadak berlaku setelah BN tewas dalam PRU 12 lalu. Umum mengetahui bagaimana SPR menjadi alat umNO dalam PRU 11 terutama di Trengganu. Kes tertangguh penutupan pusat pengundian di Selangor adalah bukti ketara permainan SPR.

adakah jiwa anta penuh dengan hasad dengki dan buruk sangka....

adibeta,
layarbiru15@gmail.com
kubang kerian,kel