Isnin, 20 September 2010

TOYOL LEPAS RAYA...

Mungkin ini kesan cerita hantu sempena raya... Kisah toyol yang ditangkap di Lunas berjaya meredakan kebimbangan sebahagian penduduk sekitar... Bukan senang nak tangkap toyol...kata orang kena tabur kacang hijau... tapi toyol moden dah pandai... mungkin kerana bercuti lama sempena puasa ...toyol ni dah hilang skill...

LUNAS - Seorang remaja berusia 14 tahun yang sebelum ini digelar toyol ditangkap ketika cuba memasuki sebuah rumah di Taman Lobak sekitar jam 2 petang melalui bumbung. Penjenayah itu berjaya ditangkap ahli Pertubuhan Prihatin dan Kebaktian Masyarakat Kulim (PPKM) yang kebetulan membuat rondaan di sekitar kawasan itu.

Pengerusi PPKM, Khor Eng Khim berkata, sejak beberapa bulan lalu penduduk di sekitar taman itu sering mengadu mereka sering kehilangan barang dan rumah dicerobohi tetapi tidak berjaya menangkap penjenayah berkenaan.

Selain Taman Lobak terdapat beberapa taman perumah lain berisiko terlibat dalam jenayah pecah rumah, ragut dan samun antaranya Taman Seroja. Menurutnya, tidak menafikan sehingga kini masih ada dalam kalangan penjenayah terlibat dalam kes seumpama itu berjaya melepaskan diri. PPKM bersama polis akan memantau permasalahan berlaku di sekitar taman perumahan untuk memastikan kejadian seumpama ini dapat dibanteras.

Sehingga kini, PPKM berjaya menangkap beberapa penjenayah terlibat dalam kegiatan itu dan akan terus membuat rondaan selama 24 jam bagi mencegah perlakuan jenayah seumpama ini daripada terus berlaku.

Selain itu, PPKM akan bekerjasama dengan polis membendung kegiatan ini.(sinar harian)

Tiada ulasan: