Isnin, 11 April 2011

SAWAN NAMPAK......??????

Aku tak pernah tengok umNo takut samPai macam ni dalam Pilihanaya negeri khususnya di Malaysia Timur ( Sabah dan Sarawak ) Najib khabornya dah sampai berkampong kat Sarawak... jadi apai dah..... Duit dah janji puluh juta........ dah macam duit daun getah....

Ntah apa tsunami yang melanda bumi Sarawak??? umNo nampak macam dah kena sawan babi.... betul ke gelombang perubahan benar benar melanda Sarawak???? PR tak perlu menang untuk bergaya dalam PRN Sarawak.... Cukup dengan membunuh ego BN dengan menafikan 2/3...

Kalau BN tak dapat 2/3 , itu petanda nyawa BN hampir putus. Harus diingat Sarawak adalah simpanan tetap BN dalam PRU lepas... Sarawak adalah talian hayat BN...selain Sabah...

Dalam PRN Sarawak,seluruh jentera BN dihalakan dan seluruh jentera kerajaan dikerah sebagai kaldai umNO.... Pemimpin umNO berkempen macam orang meracau..... tu tak kira media barua lagi..

Tadi diberitakan helikopter terhempas plak selepas hantar rombongan pegiring Muhyidin.... Nasib lepas hantar...kalau sebelum.... mungkin orang boleh kutip dit macam daun getah.... Biasanya rombongan pemmpin besar BN akan bawa Rosmah Mansor(RM) dalam pilihanraya...

Muhyidin plak secara jelas meminta (memaksa) Guru guru Sarawak sokong BN... Selepas ini, kata Muhyiddin, pembangkang akan mendakwa BN berkempen melalui guru-guru, tetapi tegasnya, ianya bukan hanya satu peringatan lembut, tetapi juga peringatan yang penting. ( baca paksa).

TPM lupa guru guru khususnya dari semenanjung ni bijak bijak belaka.... Lagi depa melawan... lagi cerah dapat balik negeri.. sebab lagi lama depa kat Sarawak...lagi lingkup la umNO BN...

alahai anakYasin ni.... silap hari kut...tunggu la malam jumaat...




3 ulasan:

Fencesitter berkata...

Takder pun aku tengok UMNO mengelabah.... Mana ada orang akar umbi umno datang kat Sarawak, cuma yang datang ialah PM/DPM dan seorang dua ajer... Tapi yang aku tengok kat sini... Orang PR lagi ramai datang... Sampai tukang pasang poster peraih peraih undi pompuan semua mai kat Sarawak.... Takder orang sarawak ker yang nak bantu....PR....

faqih berkata...

Biasanye kalau kepala ulo dah mai..balaci n pencacai mesti mai juga..cume x berapa perasan kehadiran mereka kot...huhui

Fencesitter berkata...

Faqih ialah tu kot selalunya kepala ulo ada mesti lah balaci balaci nya ada ... Faham faham.... Macam ulo peliwat/zina anWar tu yer... Pembohong Dap/pas LGE, NIKKY AZIZ yang terpesong akidah nyer semua ada kat Sarawak tu lah ramai2 balaci malaon nya ader kat sini yer..... Lawak lawak.... Hahahahah buat aku ketawa ajer..... Huhui ahahahahha