Selasa, 7 Mei 2013

BODOH TAHAP GABAN

Walaupun keputusan PRU 13 dah keluor, tapi hangatnya masih tak padam lagi. Sebab hantu kubor belum balik kubor lagi... Kita tunggu apa tindakan polis terhadap laporan yang dibuat sepanjang PRU berlangsung... kalau boleh harap lagi le...

Najib dan balatenteranya mengistilahkan sokongan Cina sebagai Tsunami Cina yang cenderung kepada faham rasis. Media rasmi umNO ...Utusan memanjangkan idea dan pemikiran songsang BN di muka besarnya... Peliknya polis macam tak baca utusan jer... mungkin dia tunggu laporan kut...

antara idea songsang yang disebarkan dalam sembang kedai kopi yg singgah di telinga aku ialah,

01. Cina telah bersatu menentang melayu... Malangnya orang melayu tak bersatu... nak kata yang bercakap tu baghal...aku tengok ada dua kaki je... Punya la bodoh sampai tak boleh pikir sendiri... Kalau dah Cina bersatu sokong DAP tu dianggap Rasis... Melayu yg sokong umNO tu dipanggil apa... Rosak??? fakta di bawah ni boleh bantu jenis otak karat ...

1) P151 SIMPANG RENGGAM
BN - Liang Teck Meng : 19,754
PAS - Suhaizan Kaiat : 14,048
M:56.79% C:33.12% I:9.65% L:0.44%

2) P165 TANJONG PIAI
BN - Datuk Wee Jeck Seng : 25,038
DAP - Mahdzir Ibrahim : 19,581
M:52.11% C:46.5% I:1.07% L:0.32%

3) N3 PEMANIS
PAS - Normala Sudirman : 8,976
BN - Lau Chin Hoon : 10,305
M:56.94% C:39.30% I:3.50% L:3.50

4) N31 KAHANG
BN - R Vidyanathan : 13,955
PKR - Hamdan Basiran : 6,154
M:74.85% C:21.01% I:2.457% L:1.58%

5) N54 PULAI SEBATANG
BN - Datuk Tee Siew Kiong : 13,554
PAS - Ungku Mohd Nor Ungku Mahmood : 10,142
M:63.77% C:34.51% I:1.44% L;0.28%



lebih malang ada yg berilusi...tahun 2018...cina DAP akan tinggalkan PR dan boleh memerintah sendiri... Yang ni aku malas nak ulas sebab bodoh tahap Gaban...

1 ulasan:

Mohamad Razman berkata...

kalau dah bodoh tu nak wat cam ne