Sabtu, 25 Mei 2013

SULIT...SULIT...

Seakan terkejut aku bila mendengar ada pertemuan sulit antara DSAI dengan Najib... Disaksikan oleh Jusuf Kala dari Indonesia... Ia terdedah juga apabila media antarabangsa melaporkannya... Aku tak pasti apakah DAP dan PAS mengetahui berhubung pertemuan tersebut...  Tiada komen setakat ini...

Bagi aku tak salah pertemuan itu jika bertujuan kebaikan... Namun ada pihak yang suka melihat sesuatu yang sulit itu sebagai salah dan berniat jahat. Namun aku cuma nak tanya... apakah yang sulit dan salah itu hanya jika ia dilakukan oleh Ulama...

Dan tak salah jika dilakukan oleh bukan Ulama... Istimewanya DSAI...?? aku nantikan komen dari kome...

Jangan bagi macam macam alasan... aku cuma kata apabila ianya sulit...kerana ada orang yang suka berhujjah bahawa ia tak sepatutnya dilakukan secara sulit...!!! itu hujahnya... tak payah bagi jawapan kepada aku tujuan pertemuan... itu boleeh dijadikan alasan..

Apabila ada pimpinan PAS yang berjumpa umNo maka hangpa kata UG... Nak khianat PR... biarpun ulama telah menjelaskan tujuan tersebut...maka hujah popularnya ialah... MENGAPA SULIT... MENGAPA SECARA BERSEMBUNYI???

Nah...sekarang terdedah pertemuan DSAI secara sulit..SULIT...BERSEMBUNYI... apakah ini tidak dikatakan khianat?? apakah disebabkan ianya DSAI atau bukan Ulama maka segalanya betul...

Bagi aku sesuatu yang bersifat strategi sememangnya tak perlu diberitahu secara umum... Kalau semua pengikut nak tahu ...susah le... Kalau nak tahu juge ...jadi le pemimpin... Jangan bagi alasan.. PENYOKONG DAN AHLI BERHAK TAHU...!! setiap kedudukan ada peranan dan tahap meklmat yang perlu diketahui... sebab itu dalam Islam ada istilah wala'  malangnya ada yang mengatakan wala' tu macam candu... inilah pemikiran komunis yang kata agama itu candu..

aku belum nak berhujjah bahawa terbukti semua yang DSAI buat tak salah... Yang pimpinan Ulama PAS buat semuanya salah... Ko tunggu ulasan aku kalau ko terus serang pimpinan aku.. wahai Samsul...  Jangan ingat dah jadi MP ko boleh buat ikut suka ko... 


8 ulasan:

Juragan berkata...

Edisi Banganggg..Siang malam ceramah sampai nak tercabut anak tekak kata Najib Penipu..Tetiba secara sulit buat perjanjian dengan Sang Penipu..Sudah Pastilah kena tipu beb.. burrrr...akai ada ka???

al-brangi Online berkata...

keciwa

MariaCassiopeia Somewhere in earth berkata...

Aduhai...guaner? Kena info Dato Sri Anwar ni, supaya dia tau kita tak berapa suka dia buat perkara begini, faham tak Dato? Dato buat janji dengan musuh, mudah lah bagi musuh membaca pergerakan Dato? Apa laa.. Depan Najib siap perjanjian, akai pun kurang cerdik, dah kena banyak kali pun , nak masuk lagi perangkap musuh. Musuh akai panjang Dato Sri Anwar..apa apa hal sila terbuka dan bertanya kpd akar umbi...

alhusseyn berkata...

Apa isi perjanjian mereka? Adakah akan memudaratkan PR? Korang percaya perjanjian apa benda pun tak tahu bendanya

ANAKSENGAT' ( aku tak rela diperdaya umNO) berkata...

Sulit....sulit.... Tak boleh jumpa umNO... bukan ke itu hujahnya dulu???

mat tenggek berkata...

Ada 3 hukum ;
1-Haram bertemu dgn pmimpin Umno.Ini kerja nak berliwat dalam gelap.
2-Harus bertemu dgn pemimpin umno. Ini kerja untuk kesejahteraan rakyat.
3-Haram seharamnya. ini kerja kolot dan jumud.

bagi 3 hukum di atas, yang manakah untuk pas dan yang mana untuk Selain PAS?
-1- Kerna stategi anda hebat anda harus jumpa.
2-Kerna anda kolot dan hanya tahu hukum agama, anda haram seharamnya..hingga kalau pmimpin umno dtg umah anda, anda kena halau, jgn sesekali bagi masuk umah..hahhahahahha...

Apa pun jgn lupa slogan ini ; Pemimpin kena maklumkan segala tindakan pada ahli bawahan... ( slogan bangangggg) hahahhahaha

ANAKSENGAT' ( aku tak rela diperdaya umNO) berkata...

Ada yang terlalu bodoh dengan sekular hingga sangka ulama hanya tahu hukum agama... nampak sangat pemikiran sekular dah masuk kepala hotak...berjayalah umno pewaris british...sama macam awat TGNA jadi MB..pemimpin agama tak tau perintah...

hakikatnya artikel ni nak bagi tau Double standart...!

soalnya...siapa yang menentukan hebat atau tidak...? kepala otak juga???

Hebat dalam Islam ialah selagi berpandu kepada al Quran dan seerah Rasulullah juga fiqh semasa...

SEMEMANGNYA LAIN ASAS PERJUANGAN...LAIN LAH PANDANGANNYA... SAYA PILIH ISLAM!

mat tenggek berkata...

hukum berbeza pd parti yg berbeza..
Kolot dgn sebb pakai serban,dan hebat kerna jumpa umno pakai tali leher sbgai conth double stndrd.hehehe,
Bila ada perjanjian sulit terbongkar, tiada kata nesta, kutuk mengutuk kerna anda tidak pakai serban ketat.
Mana dulu pelaung umno tak boleh dipercayai? dah tau tak leh percayai knpa org kuat pi buat perjnjian? sdgkn keputusannya dah tahu.? psti kantoi kn tipu..hahha..
lawak tahap setan betul.
Takde AJK yg SMS kot. tu maklumat tak lengkap?kehkehkeh...
Prinsipnya, sapa yg kita tak suka apa yg dia buat kita akan labelkan kolot, jumut, kelapaq nak mampus pd umno dan sebgainya.. Ari ni pakat terkebil2.