Rabu, 26 Jun 2013

SENYUM... TAK PERLU KATA APA APA...

Gambar DSAi yang tersebar sedang bergelak ketawa bersama Najib di dalam Dewan yang mana majlisnya nak dipulaukan tapi tak jadi.... dan di luar anak muda di gari dalam keadaan menderita...

Yang ni aku tak pelik... yang aku pelik adanya manusia yang sentiasa kata DSAI betul... Nak pulau angkat sumpah kata betul... tak jadi pulau pun kata betul... kalau nak duduk di pulau pun betul juga...ha..ha.. tak payah aku bagi tau siapa dia... semua tahu.... sendiri mau ingat la...

Aku tak marah kat DSAI... bagi aku dia memang ahli politik... yang telah aku katakan bijak... cuma bagi aku yang peliknya sikap pencacai politik....

aku masih teringat cerita rakyat tentang terinayanya pemimpin apabila adanya pengampu sebegini... Raja yang bogel dikatakan berpakaian cantik... kerana membodek... tak payah aku ceritakan kisahnya..

Yang aku pelik... golongan ni lah yang melaungkan salahkah menegur..??? di mana kebebasan... ?? kemungkaran mesti ditegur... di kutiplah kata kata Saidina Abu Bakar yang di sebut tok Guru... Tapi peliknya untuk DSAI kalimah itu tiada... yang ada ampu dan bela...  semuanya betul dan bijak belaka...

caranya mudah... apabila DSAI mengubah pendirian... maka hujahnya... itulah jalan terbaik....!! jika teruskan tak angkat sumpah...itulah kehendak umNO... ha..ha... ikut suka lah... aku akan ketawa... dan terus ketawa melihat watak itu...ha...ha.. ha..

Kan sudah aku katakan... hanya Ulama sahaja yang salah... sepatutnya ulama di tegur... Yang bukan Ulama tak salah... itu adalah ijtihad politik... piiii rahhhhh....

akhirnya aku ambil kata mudah.... macam komen seorang kakak bloger... Senyum... tak perlu kata apa apa

3 ulasan:

Gerakan Anti Najib/Rosmah berkata...

Memang tepat apa yang lu tulis sehinggakan yang maka cili terasa pedasnya. Macam lu juga gua bukan tak suka dengan DSAI dan beliau menjadi idola gua ketika PAS dudk sekatil dengan Umno tetapi gua terus hilang hormat padanya apabila beliau masuk Umno pada 1982. Yang memalukan ialah ada blogger yang terang-terang penyokong PAS tetapi lebih suka hentam pemimpin sendiri dan DSAI disanjung bagai dewa. Kritikan mereka peda pemimpin PAS bukan untuk menasihat tetapi lebih kepada untuk menjatuhkan mereka, bagi gua orang seperti ini patut serah borang keahlian PKR kerana mereka boleh hentam dan sanjung DSAI sampai mati pun gua tak peduli.

nshinah berkata...

Yang Penting kini adalah PERPADUAN ISLAM, bukannya MENCARI-CARI perpecahan sesama saudara se agama, wahai saudara kalian.

Nik Aziz is no longer the flower-power, no longer the obstacle of Muslim unity.

Nik Abduh, his son is more reasonable...can see reason and rationale of REASONING.

Even if MCA join hands with DAP (more Chinese power in Malaysian politics), PAS, God Willing, InsyaAllah, will finally wake up,and PAS AND UMNO WILL UNITE, - with ISLAM in mind- UNDER THE bigger flagship of BARISAN NASIONAL.

PAS will realise that ISLAMIC UNITY to fight the common enemies of Islam (internal and external), (fasiqs, munafiqs,Zionists and the American Foreign Policy) is of utmost importance for the survival of Islam in the motherland.

Muslims will finally see the biggest MUSLIM UNITY the country has ever seen.
(this will anger Anwar, PKR and their Foreign sponsors)

The MCA withdrawal from BN, is the end of the Malaysian formal chinese representation in the Malaysian Ruling Coalition, BUT it will also accelerate and will spell the dawn of a NEW ERA of PAS-UMNO Islamic Unity, which will only strengthen the ruling BN, through the decades that follow.

InsyaAllah, God Willing.

rainbowoftruth.blogspot

http://rainbowoftruth.blogspot.com/2013/01/pas-members-wish-list-pas-joins-bn.html

http://helenang.wordpress.com/2013/06/28/the-mca-billion-to-go-the-opposition/

DEMI MELAYU berkata...

Barisan??? ohhhhh no.... punya le banyak parti bukan Islam dalam umNO... umNO sendiri pun tak semua Islam.. sama dengan PKR je umNO ni dari segi kaum dan agama sebagai ahli... apasal nak joint umNO plak... nampak sangat senget sebelah pandangan tuan...