Isnin, 1 September 2008

SALAM RAMADHAN

Ramadhan bulan kerahmatan. Kedatangan yang dinanti orang beriman , dibimbangi oleh syaitan. Semuanya angkara iman yang tersimpan di jiwa. Yang beriman merasakan kerahmatan. Syaitan merasa hilang kekuatan.
Ramdhan hanya dpat dirasai apabila kita menerimanya sebagai rahmat tuhan. Menyedari fardhu puasa adalah tanda kasih sayang Allah kepada hambanya. Tidak membiarkan kita mendidik diri sendiri ,malah disusun suatu bulan khusus untuk pendidikan tersebut.tANDA KASIH SAYANG DAN PERHATIAN DARI TUHAN YANG TAK PERNAH KUNJUNG PADAM
Seandainya kita menerima ramadhan sebagai anugerah yang tinggi nilainya maka pasti kita akan menghargainya. Melaksanakannya dengan kesungguhan seperti menatang minyak yang penuh, Takut tertumpah, Andai tertumpah, terpaksa menanti setahun lagi...andai nyawa masih dikandung badan....andai kekuatan diizin tuhan.
Janganlah kita menerima ramadhan dengan terpaksa kerana sesuatu yang dipaksa tidak mungkin dilakukan dengan bersungguh jauh sekali dengan ikhlas. Buat semua Mukminin....moga Allah membri kekuatan kepada kita menatang pahala ramadhan dengan sesungguhnya. SELAMAT MENERIMA RAHMAT ALLAH!!!

1 ulasan:

azman berkata...

Assalamu'alaikum...
Tahniah kerana kita dapat sambut dan merasai keberkatan Ramadhan sekali lagi.
InsyaAllah moga diberi ruang mudah untuk kita mempertingkat amal soleh sepanjang ramadhan ini lalu di ketemukan Ramadhan akan datang..
InsyaAllah..