Rabu, 12 November 2008

Takziah

Al Fatihah buat Ustaz Khairudin Isa, seorang kenalan jua kakitangan pejabat mufti Perak.Beliau meninggal dunia ditetak dengan parang dalam kejadian samun di sebuah stesen minyak petronas gunung Lang jalan Kuala Kangsar Ipoh kira kira jam tujuh pagi selasa.

Kematian bukan suatu yang pelik namun sebab kematian meninggalkan kesan memilukan. Beliau yang saya kenali seorang pendiam, mudah berurusan ketika sesekali saya ke pejabat Mufti.Beliau ditetak ketika proses pertukaran syif. Dipercayai empat lelaki India menyamun Rm1000 darinya. Mudahnya membunuh di Malaysia kini.

Apa yang memilukan cara kematian itu satu kekejaman.Melihat anaknya yang masih kecil menyebabkan ramai yang hadir ke majlis pengkebumiannya menitiskan air mata.Bukanlah mudah bagi saya yang turut menyaksikan detik itu namun yang menanggung beban tentunya lebih lagi. Beliau dimaklumkan baru melakukan kerja sambilan tersebut empat hari.mempunyai enam anak berusia empat bulan hingga 17 tahun. anak sulungnya sedang mengambil SPM hari ini di SM Raja Perempuan Taayah Ipoh. Beliau melakukan kerja sambilan bagi menampung perbelanjaan menyambung pelajaran PJJ. CCTV menunjukkan beliau sempat berjalan meminta tolong sebelum meninggal dunia di tempat kejadian.Moga Allah merahmati beliau dan memberi ketenangan serta kesabaran kepada keluarganya.

Tiada ulasan: