Isnin, 6 April 2009

KEGANASAN TERANCANG SEDANG DIRANCANG

Mungkin ramai tak peduli dengan calon bebas yang juga penasihat PEKIDA dalam pertandingan di Bukit Gantang. Semua tahu calon bebas itu mesti Lesap duit taruhan punya. Namun saya terus bertanya jawapan dan alasan utama. Jawapan standart yang diterima ialah Pecah undi... takkan setakat tu je...

Tadi seorang sahabat memaklumkan bahawa maklumat terakhir diperolehi dari ahli PEKIDA di Ipoh, mereka diarahkan berkumpul di Heritage Ipoh Dan Seri Malaysia untuk bertolak ke Bukit Gantang. Perkumpulan di Heritage dimaklumkan ke Trong.

Semalam Ngeh KO Ham mendedahkan tentang samseng cina upahan Zahid di bahagian Sepetang. Dato Mustapha Ali dan Asmuni juga mendedahkan tentang usaha umnO dengan kongsi gelap dan samseng. Ia seakan ada rantaian dan strategi terancang budaya politik Ganas umNO. Maklumat tentang kereta polis lama yang akan dibakar bagi memburukkan PAS dan Pakatan Rakyat telah didedahkan.

Saya rasa teori calon bebas dari PEKIDA bertanding mula terjawab. Apakah mereka bertanding sekadar untuk mengkaburi penyokong Pakatan Rakyat jika mereka datang beramai ramai. Kita masih ingat peranan PEKIDA dalam peristiwa menghalang ADUN PR untuk memasuki DUN Perak. Kemunculan pertama Osman Jailu juga dalam majlis PEKIDA di Taiping setelah saya dimaklumkan bahawa beliau menyertai PEKIDA beberapa hari sebelum itu.

Apa yang penting PAS dan Pakatan Rakyat mesti bersedia menghadapi sebarang kemungkinan pada hari pengundian. Elakkan sebarang perkara yang mencetuskan kekacauan kerana itulah matlamat mereka, Namun jika ianya sesuatu yang diluar batas undang undang dan polis tak MAHU berbuat sesuatu , tanggungjawab kita memastikan ianya tidak menghalang kemenangan kita. Mempertahankan hak untuk kemenangan di bawah laras undang undang adalah milik kita. selagi pihak Polis bersedia mempertahankan undang undang.

Bunga kekacauan dan usaha menguji petugas kita telah berlaku berulang kali sepanjang kempen...Ia pasti berlaku lagi bermula hari ini,.... semoga ada arahan pimpinan yang mampu disampaikan secepat dan setegas mungkin untuk dilaksanakan oleh petugas demi menjamin kemenangan. Jangan biarkan petugas hilang pertimbangan dan bertindak sendiri.... Kami diajar untuk mempertahankan hak dengan apa cara sekalipun....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PEKIDA ni memang cilaka ..pergi mampus pekida(P.KiDa).ketrunan menyusah kan org jer pekida ni ...anak luar nikah