Isnin, 6 April 2009

RASUAH TETAP HALAL BAGI umNO.

Semalam saya mengambil keputusan untuk menghantar motorsikal ke Bukit Gantang sebagaipersediaan hari pengundian yang pastinya sesak dengan kenderaan. Dalam perjalanan yang mengambil masa sejam hujan terus sepanjang perjalanan.
Ketika melalui jalan ke Trong melalui KG Cheh, jalan agak terganggu. Bila sampai di Cheh hulu kelihatan lori Pertanian sedang berhenti di tepi jalan berdekatan dewan orang ramai yang DIRAMPAS umNO sebagai bilik gerakan. Kakitangan kerajaan bertugas membahagikan anak ayam , baja dan bebera paalatan pertanian lain. Saya bertanya pakcik yang mengambil barang diisi plastik " banyak ke deme bagi? jawabnya adalae.... ambil le orang bagi...undi belum tentu lagiii..itu jawapan berani yang saya terima walaupun saya memakai baju hujan tertera pasukan keselamatan...tabik le...orang Kg Cheh ni.... harap semua begitu...

Ketika singgah di Markas Amal saya mendapat maklumat sebuh lori membawa beras menuju ke Kg Sungai Petai- kawasan kuat PAS, Bila agen dihantar untuk memantau, beras itu di simpan sebelum diagihkan... mungkin rasuah kerajaan malam terakhir kut...

gambar di bawah dirakamkan di Kg Cheh Hulu... Banjari pun ada...tapi tak boleh tegur sebab pakaian teman tak sesuai tegur dia...sorile wak...






Harusani mesti kata baiknya kerajaan sedeqah ayam kat rakyat...kalau bagi lembu SPRM marah...bagi anak ayam dan tahi (baja)tak pe...

Tiada ulasan: