Rabu, 13 Mei 2009

AGAR ZAMRI SEUMPAMA GHANDI


Zamri menyamakan dirinya dengan Mathma Ghandi.... Ramai tertanya apa persamaan Zamri dan Mathma Gahandi. Ramai tak bersetuju.... Saya hampir bersetuju... mungkin yang Zamri maksudkan warna kulitnya.... Lepas ni mungkin Zamri akan tempah cermin mata seperti Mathma dan mungkin cuba berpakaian seperti Ghandi... Ianya mungkin membantu rakyat meyakini...memang Zamri seperti Ghandi...
Hakikat perjuangan seperti Langit dan bumi
Blog speaker menulis...
Dato Seri Zambry Abdul Kadir membanyangkan perjuangannya sama seperti perjuangan Mahatma Gandhi iaitu seorang tokoh yang ulung di dunia. Setahu saya, Gandhi tidak pernah menjadi menteri yang haram. Malah, Gandhi tidak pernah memegang jawatan menteri. Seluruh dunia tahu bahawa Gandhi tidak pernah gilakan kuasa. Gandhi merupakan seorang perintis nasionalisme yang berjuang untuk kemerdekaan India. Perjuanganya adalah semata-mata untuk membebaskan India daripada jajahan British. Zambry seharusnya berasa malu kerana menyamakan dirinya dengan Gandhi. Apakah persamaan diantara Zambry dengan Gandhi selain daripada nama mereka mengandungi 6 abjad.

Sungguh memalukan! Zambry seharusnya mengimbas kembali sejarah perjuangan Gandhi sebelum membuat kenyataan-kenyataan seperti ini. Gandhi seorang yang berani dan menentang British secara bermati-matian. Manakala Zambry seorang pengecut yang tidak berani menghadapi pilihanraya negeri. Takut kepada rakyat sendiri. Mana boleh sama?

Mahatma Gandhi berkorban untuk rakyat, Zambry pula menyusahkan seluruh rakyat negeri Perak. Mana boleh sama?

Zambry menggunakan ‘Plan B’ untuk membuang Speaker Dewan Negeri dengan muslihatnya. Gandhi pula dihormati oleh seluruh dunia sebagai ‘A’ gentleman. Mana boleh sama? Gandhi Hero dikalangan rakyatnya. Zambry Zero dikalangan rakyatnya. Mana Boleh sama?

Kata-kata Zambry itu menghina Mahatma Gandhi itu sendiri. Beliau seharusnya memohon maaf kerana menyamakan dirinya dengan seorang tokoh dunia yang unggul.

Jika Zambry ingin membela dirinya, beliau harus menyatakan dalam aspek manakah perjuangan beliau boleh disamakan dengan perjuangan Mahatma Gandhi.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bodoh dan bodoh dan bodoh..
baca la apa yg zambry tulis sebenarnya..
u r so stupid..
itu la jd bila akal yg elok diputar2kan dan suka nak salah tafsir apa org lain ckp..