Selasa, 18 Ogos 2009

RAKYAT DI DAHULUKAN..untuk mampoosss!



H1N1 bukan lagi satu wabak baru yang dikekang. Ianya sudah berkembang tanpa dapat dibendung lagi. Bilangan yang dilaporkan akhbar adalah bilangan yang jauh dari kebenarann Untuk kepastian..anda boleh kemana mana hospital utama dalam negara dan bertanyalah secara santai dengan kakitanga di sana...Jawapan mereka amat membimbangkan.

Kerajaan BeeEnd yang berslogankan Rakyat didahulukan seakan tak kisah dengan wabak ini. Negara luar seperti Thailand dan Singapura amat waspada. Ada sahaja kes dilaporkan mereka segera membuat tindakan kuarantin dan menutup Lapangaterbag. Malaysia sebaliknya giat mengambil peluang mempromosi pelancong ke negara ini yang didakwa tidak terjejas.

Maklumat tak rasmi menyebut...angka kematian H1N1 hanya untuk mereka yang hanya dijangkiti wabak tersebut. Bagi mereka yang mempunyai sakit lain yang terkena H1N1 akan diistiharkan sakit tersebut. Sebagai contoh. seorang yang kencing manis dijangkiti wabak ini dan mati kerana kencing manis bertambah angkara wabak ini dikategorikan kerana kencing manis!

Kerajaan yang ada tidak serius dengan wabak ini. Bagi mereka hasil ekonomi adalah lebih utama. Inilah akibat berketuakan kerajaan Kapitalis! Dari awal menteri kesihatan menyebut wabak ini akan berakhir dalam tempoh 2 minggu. Mereka menempelak media yang dikatakan menyiarkan berita ini secara keterlaluan hingga menakutkan rakyat! Kalau rakyat takut, ekonomi akan lumpuh! Tanyalah di hospital.... mereka akan menjawab ..angka disembunyikan mengelakkan rakyat ketakutan... biar mati asal jangan takuttttt.

Memang benar slogan Najib... Rakyat didahulukan...untuk MAMPOOOSSSS! HIDUP BEE END!

2 ulasan:

armouris berkata...

info tentang selsema babi kat sini - FAQ Tentang Selsema Babi

dato' berkata...

TK