Isnin, 7 September 2009

umNO kian PARAH, CALON PUNCA BERBALAH

Pilihanraya kecil Bagan Pinang belum berlangsung, namun keretakan sudah mula membayangi umNo. Setakat ini dua suara berbeza mula melobi untuk satu kerusi. Isa yang ingin kembali dan wanita yang mahu memunculkan diri. Siapa dalang dibelakang belum diketahui. Kita menanti suara pemuda yang masih menyepi. Ini masanya Khairy berperanan sekali lagi, apatah lagi di negeri sendiri.

Di Pihak Pas, hanya ada nama disebut tapi bukan dalam bentuk lobi kumpulan sendiri. Mungkin ada suara PKR, tetapi ianya tentu akan diserahkan kepada PAS secara tradisi. PKR tentunya akur dengan sejarah kerusi tersebut berbanding PAS menyerahkan kerusi tersebut kepada PKR.SPR belum menentukan tarikh lagi. Mungkin nak tengok anak bulan dulu...maklumle raya.... kena tengok anak bulan atau rujuk tok sami yang jadi bomoh "orang tertentu?" tapi kalau nampak anak bulan tentunya masa pengundian PAS akan menang lantaran anak bulan sudah berkembang.

Pengalaman lalu memperlihatkan umNo kerap kali menghadapi masalah klik tertentu yang berebut menjadi calon. Jika di kawasan PR yang mustahil menang pun mereka berebut, tentunya kawasan yang menjadi kubu mereka akan ada perebutan sengit.

Persoalannya siapa yang berjaya menambat hati wanita pertama tentunya menjadi calon kali ini. Apatah lagi dikhabarkan wanita pertama berasal dari negeri ini. Apakah Najib tidak turun berkempen di sini seperti sebelum ini? Apakah medan ini akan menjadi gelanggang pemimpin mumNO membuktikan merekalah jeneral perang terbaik.

Mahyudin kerap kali gagal dalam PRK sebelum ini. Zahid yang menjadipengerusi umNO P Pinang tentunya mendapat kemaluan yang besar dalam beberapa siri. Apakah strategi umNO kali ini? Paling awal ialah memaksimakan kuasa polis. sesuatu yang tentunya menyukarkan kempen PAS dan PR.

3 ulasan:

Tabib Haji Norjae berkata...

Salam perkenalan buat Tuan rumah. Apakhabar ? Semoga kita mendapat lebih barakah di bulan Ramadan ini. :)

Azrol berkata...

Memang perangai umno ni dari azali lagi macamtu.Berebut jawatan dan harta je perjuangan diaorangnya.

Anak PangLima berkata...

Kalau UMno nak menang Pilihanraya kali ini dia akan umum bayaran bonos bagi kakitangan nya sebanyak 2 bulan gaji. Akai depa kita senang baca.
Kalau tak buat macam tu... ingat....5000 undi Pos, semuanya orang makan gaji dengan kerajaan.
Tak bayar, siap UMno, Hangpa semua tinggal seluar dalam nanti.
Kepada PR, harap maaf, kali ini sahaja kita bagi chance. Kakitangan bawahan nak tumpang senang sikit. Lain kali, diwaktu dan tempat lain, kita lenyek BN dengan Steamroll.
Tetapi kalau PR nak juga menang, mudah sahaja, tak payah keluaq peloh,tak habis ayaq liuq.
Pasang/bagi VCD kes B1N1 Najib dimerata tempat, biar orng Nogori tahu perangai B1N1 orang BN No1 Malaysia.