Sabtu, 21 November 2009

PRK KOTA SIPUTEH MEMBAZIR

Keputusan rayuan DUN Kota siputeh akan diketahui pada isnin ini. Harapan melihat hak pengundi dikembalikan setelah ADUN mereka gagal hadir sebagaimana dituntut peraturan DUN. Kalau kakitangan kerajaan yang gagal hadir mengikut waktu kerjanya tanpa alasan boleh diambli tindakan, maka demikianlah juga sidang DUN.

Setelah keputusan mahkamah bahawa DUN tersebut dikosongkan berdasarkan keputusan speaker, maka PRK perlu diadakan. Apa yang menarik ialah alasan pihak pembela Dalam penghujahannya, bahawa PRK tersebut tidak perlu daidakan kerana pembaziran.... wah...tahniah...demi rakyat yang didahulukan maka ia dianggap satu pembaziran...

Kamaluddin memberitahu mahkamah bahawa jika permohonan penangguhan itu ditolak, ia akan membawa kepada satu lagi pilihan raya kecil yang membabitkan banyak wang dan SPR telah pun membelanjakan RM200,365 pada pilihan raya umum lepas di DUN Kota Siputeh sahaja.

"Ia merupakan pembaziran wang pembayar cukai selain akan mengakibatkan ketidakadilan yang sangat besar kepada suruhanjaya berkenaan," tegas Kamaluddin.

Semoga segala yang membazirkan untuk pemimpin juga disedari...

Tiada ulasan: