Isnin, 7 Jun 2010

BEBAS UNTUK HARGA BORONG


Bebas ! Bebas ! Bebas !... bebas ertinya tidak memihak. Mungkin juga boleh ditafsir tidak berpendirian. Namun jika berkumpulan mana mungkin boleh sepakat kerana masing masing berlainan latarbelakang. Jika bersendirian mungkin boleh dikatakan bebas. Tapi kalau dah berkumpulan, tentunya ada tujuan dikumpulkan golongan bebas yang tak berpendirian.

Apa yang peliknya, kumpulan ini tidak pula disertai oleh Ibrahim Ali sedangkan beliaulah MP pertama yang mengistiharkan bebas. Sepatutnya Ibrahim Ali adalah ketua kumpulam bebas ini tetapi jawapan ketua kumpulan bebas ini agak janggal "Ditanya sama ada seorang lagi wakil rakyat Bebas iaitu ahli parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali akan turut dijemput untuk menyertai Konsensus Bebas, Zahrain berkata, pihaknya masih belum lagi membincangkan perkara itu."

Ibrahim Ali yang terlebih dahulu mengistiharkan bebas sangat berlainan dengan kelompok babas ini. Mereka semua adalah dari satu parti yang semuanya di kaitkan dengan tuduhan di beli. Seolah nya kumpulan babas ini diwujudkan untuk berlindung dari label umNO. Ibrahim Ali nampaknya lebih bijak dengan menubuhkan PERKASA untuk menyokong umNO dari mewujudkan kumpulan babas.

Rakyat akan menilai selama mana kumpulan babas ini akan berperanan bebas. Mereka adalah kelompok yang tiada penyokong. DSAI telah mengangkat mereka sebagai calon dan menang. Setelah mereka dipergunakan oleh umNO , mungkin umNO sudah tidak perlukan mereka lagi. Sebagai jalan terbaik mereka menubuhkan kelompok yang boleh mendapatkan keuntungan.

Selepas ini harga mereka mungkin lebih tinggi dalam situasi tertentu kerana harga mereka adalah harga borong! kalau jual satu satu dah tak laku.....


Tiada ulasan: