Isnin, 16 Ogos 2010

TAKKAN NAK BERBOHONG..

Kenyataan terbaru Harusani memang haru biru. Dah semakin sah mufti sorang ni semakin nampak hari BIRUnya. Semakin tua makin menjadi merapunya. Terakhir beliau mendedahkan kononnya satu perlembagaan baru di Kedah telah digubal bagi menghapuskan hak istimewa islam dan melayu.

Tak tau la mufti ni paham atau tidak apa yang dia cakap? Dia tau tak yang perlembagaan ni bukan perkara mudah?Bukan main gubal saje saje. Dia ingat macam fatwa yang selalu dia keluarkan kut..senang senang je nak keluar fatwa.

Kenyataan Harusani ini semakin memperlihatkan watak sebenar mufti yang dah tak berapa larat ni. Apakah itu tanda nyanyuk atau buang tebiat kata orang melayu. Kenyataan beliau kini macam alat umNo yang terang dan jelas.

umNO yang semakin kehilangan sokongan terpaksa menggunakan mufti tua ini untuk berdepan dengan PAS. Perkara yang umNO tahu bodoh dan menipunya jika mereka sebut diserahkan kepada mufti untuk berkata...

Sebagai mufti beliau mungkin mudah untuyk meyakinkan orang melayu...tak payah nak bawa dalil, hujan atau fakta... cukup dengan berkata.... SAYA MUFTI.. TAKKAN SAYA NAK BERBOHONG.... ha..ha...ha..

Tiada ulasan: