Isnin, 19 Disember 2011

INTERLOK... SAH umNO TAKUT



"TERBUKTI DAN NYATA UMNO memang seorang lelaki dayus. Hanya beberapa heliaan muka surat dalam novel "INTERLOK" kraya sasterawan negara Abdullah Husain yang menyentuh kaum pendatang India (pada salanya) . UMNO menjadi takut dan tunduk setia kepada parti komponennya MIC sebagai pendesak membatalkan terus buku novel Interlok sebagai buku teks sekolah menengah seluruh Malaysia.

Jelas komponen BN/MIC sudah jadi besar kepala, Dalam novel interlok adalah adalah satu tulisan yang berfakta dan bukan niat pengarang menghina kaum India di Malaysia. Syabas kepada PERKASA kerana mempertahankan karya novel Interlok sebagi buku teks sastera di sekolah.

Dengan tunduknya UMNO dari kaum India khasnya MIC, kami anggap UMNO sudah jadi penakut dan dayus kerana habuan yang sedikit sanggup mengadai maeruah bangsa dan penulis kaum Melayu.

Dalam sidang UMNO2011 TPM Muhyiddin Yassin berucap bagai hanglintar atau singa lapar dalam bab menjaga bangas dan maruah melayu, namun hanya cakap besar dan bodoh sombong.

Memang UMNO kumpulan yang paling bangsat jika diambil kira maruah dan nilai bangsa yang mudah dipermainkan oleh kaum lain.

Muhyiddin Yassin  menteri yang paling tidak konsistem dan mudah mengalah dalam tuntutan oleh kumpulan pendesak dalam novel Interlok.

Dirumuskan tindakan UMNO terutama  dalam kes novel interlok seperti berikut:-

BN/UMNO terlalu lemah. gagal mempertahankan bahasa melayu dan merobekkan hati budi bangsa melayu, akur dengan kenhendak yang paling biadap dan menghina bangsa Melayu dan penulisdan sasterawan negara terutama Abdullah Husain.

Sebagai bantahan diminta semua kaum Melayu jangan beri undi atau pangkah MIC/BN/UMNO dalam PRU13.  MIC  komponen BN telah menghina bangsa melayu dan penulis novel Interlok.

Bantahan seterusnya kepada semua kaum dalam pakatan rakyat jangan ikut kumpulan yang biadap terutama komponen BN dengan nemanya MIC.

UMNO telah menjadi bahan jijik dek dijangkiti virus lembu gila. Dasar perkauman yang tebal dan api perkauman yang liar dipermaikan oleh UMNO menjadikan UMNO kuat dan jahat.

Kerana kepentingan undi dan sokongan UMNO sanggup menjadi hina dan dayus serta sanggup menjatuhkan maruah bangsa dengan kisah lapan muka surat dalam novel Interlok dan membatalkan terus dari teks buku sekolah.

Lahir seorang lagi pemimpin UMNO yang bangsa Melayu dan dengan nama melayu Muhyiddin Yassin menjadi pengkhianat bangsa dan tanah air.

Ayuh kita sebagai rakyat Malaysia terutama bangsa Melayu jangan jadi seekor lembu kenyang, atau lembu feedlot. Sedarlah kita selalu ditipu secara terang dan senyap oleh pemimpin UMNO/BN demi kelangsungan politik dan undi untuk berkuasa."


MD NOR AWANG.

Tiada ulasan: