Ahad, 22 Januari 2012

LOMPAT DI KANDANG LEMBU...

Rupanya isu lembu tak habis lagi. Kali ni suku sakat menatang pulak bercakap. Walaupun dari spesis yang berlainan, Namun mungkin atas nama persahabatan menatang, maka sang katak pun menolonglah sukusakat lembunya.Namun apalah sangat yang boleh diberi oleh seekor katak untuk menolong sekawan lembu? sekadar nak tolak lidi pun belum tentu boleh lagi.


Brahim Ali nampaknya rasa tertinggal bile orang semua cakap pasal lembu, dia pun teringin nak cakap juge... malangnya tahap pemikiran katak berbaju melayu tak lebih dari tahap seekor lembu. Katak berbaju melayu cuba mengheret lembu berkebaya melayu.


Kerana terlebih melayu maka katak mengheret lembu berkebaya melayu untuk merlindung di bawah tempurung perkaumannya. Cuba baca apa kata katak melayu ni... Nampaknya dia cuba mengheret isu penyelewengan dana negara menjadi isu perkauman sempit dibawah tempurung kelapa basinya. Penjual maklumat itu adalah cina... penjual lembu adalah melayu...


Bagi yang berakal dan melihat dari keadilan islam, bukan soal cina atau melayu, tetapi soal penyelewengan. Bukan soal jual lembu atau jual maklumat...tapi penyelewengan...Ussaha katak untuk menolong suku sakat lembu dari terpalit dengan tahi lembu yang bersepah nampaknya semakin menyusahkan. katak lupa bahawa isu bermula bukan dari maklumat yang diberi tetapi laporan Audit negara.


Inilah cara bodoh katak melompat. Bila dah tak dipeduli orang dia cuba melompat di gelanggang yang salah. masuk kandang lembu... akhirnya habis badan katak bernajis....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

buang ja katak tu dalam zoo taiping!!